sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

יורם הרפז 10 רוב המאמרים באסופה עוסקים בנושא החינוכי החשוב ביותר לדעתי — מטרת החינוך ; נושא נשכח ומושכח, "פרט אחד קטן" . רוב המאמרים טוענים בנוסח כזה או אחר שעלינו לברר מהי מטרת החינוך שלנו ( יש כמובן כמה וכמה "שלנו" ) , להגדיר ולנמק אותה ולגזור ממנה את אמצעי החינוך ( תוכנית הלימודים, דפוס ההוראה, שיטת ההערכה ועוד . ראו בספרי כיצד לתכנן סביבה חינוכית בשישה צעדים : המדריך, ספרית פועלים, 2018 ) . מטרת החינוך אינה ישות עצמאית, היא נובעת ממטרה מקיפה יותר, "מטרת החיים" . כך, הקריאה לבירור מטרת החינוך היא קריאה לבירור יסודי עוד יותר . רוב המאמרים באסופה זו עוסקים במוסד החשוב ביותר בחינוך הפורמלי — בית הספר . בית הספר ממסד את מטרת החינוך ואת אמצעיה ומיישם אותם, אך לא כמות שהם אלא בהתאם למבנה המוסדי שלו . בית הספר, מוסד מתוחכם, מאתגר אנשי חינוך רבים והם ממציאים לו חלופות שונות — אני ביניהם ( ראו למשל את ספרי המודל השלישי : הוראה ולמידה בקהילת חשיבה, ספרית פועלים, 2008 ) .  גיבור האסופה הוא צבי לם וגיבור המשנה שלה הוא דיוויד פרקינס . עם לם היו לי קשרים מקצועיים ואישיים עמוקים, המשתקפים גם באסופה לחץ והתנגדות בחינוך : מאמרים ושיחות ( ספרית פועלים, 2000 ) . פרקינס הזמין אותי בשנת 2000 לבית הספר לחינוך של אוניברסיטת הרווארד וסייע לי שם בכתיבת עבודת הדוקטורט ( שנכתבה גם בהדרכתו של צבי לם והוגשה לאוניברסיטה העברית . היא עובדה לספר

הקיבוץ המאוחד

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help