sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 הנני כך וכך" לפורמולה העירומה "אני הנני", המבטאת קיום חשוף הקודם אונטולוגית לכל דבר אחר . במושג הקָיְוָלְיָה מגולמות, כאמור, ההתייחסות לעצמי כ"קיום חשוף" ותו לא, והתפיסה שלפיה "האני הפנומנלי" — אני כחלק מהעולם, אני בתור חושב, מדמיין, משתוקק ופועל — הוא רק חלק ממי שהנני, ולאמיתו של דבר חלק משני, בלתי מהותי, שביכולתי לקלף מעלי בכל עת . קשה להצביע על נקודת ההתחלה של היוגה בהודו . בכלל קשה להצביע על נקודות התחלה בהודו, ואולי לא רק בהודו . ההיסטוריה של הודו כפי שאנו מכירים כיום מספרת, שהודו הייתה אנימיסטית עד בערך קו התפר שבין האלף השני והראשון לפני הספירה . אנימיזם, בפשטות, פירושו שכל הר הוא הר קדוש, כל נהר הוא נהר קדוש וכד' . יטען הקורא שכך הוא הדבר עד היום בהודו . תשובתי היא, שהסיפור ההיסטורי הקצר שאני מספר כאן איננו ליניארי אלא רובדי . על כל "חתיכת" היסטוריה נוספה "חתיכה" נוספת מבלי ש"החתיכה" החדשה סילקה את קודמתה . אני משתמש במילה "חתיכה" משום שאני חושב על פאזל היסטורי המורכב מחתיכות שונות, הנוספות זו על זו, חיות זו בצד זו, משפיעות זו על זו . בסוף האלף השני לפני הספירה ) ולקראת האלף הראשון ( הופיעו בהודו שבטים המכונים "אָרים", "אציליים" ) מושג שהנאצים, כידוע לכול, אימצו ועיוותו, אך זה כבר סיפור אחר ( והביאו עמם טקסטים המכונים וֶדָה, "קבצי הידע" . לא אפרט בנקודה זו ) על מוצאם של השבטים האָריים או על הוֶדות השונות ( , ואסתפק בכך שאומר, כי הוֶֶדָה כוללת מזמורים המושרים מפיהם של רישי או רישיקָא ) משורר או משוררת ( והם מוקדשים לדֶוָטָא ) אלוהות ( מסוים . לעתים ישנו היפוך בין המשורר והאובייקט שאליו מכוונת השירה, בין המשורר והאלוהות :

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help