sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פתח דבר | 13 באמצעות נרטיבים של מורים מתחילים הפועלים למען אחריות לצדק חברתי חושפות נורית דביר ואורנה שץ - אופנהיימר את תהליך התמודדותם של מורים מתחילים בבית הספר נוכח סוגיות של אי - צדק חברתי, ברמת הפרט . מצוקות של תלמידיהם, שזה מקרוב באו ( עולה חדש ובן של מהגרי עבודה ) , ועוולות חברתיות שנעשו כלפיהם מעוררות מודעות ואחריות בקרב מורות מתחילות . ניתוח ופרשנות של הנרטיבים המספרים על שני התלמידים מלמדים על פרקטיקות פדגוגיות הנדרשות למימוש צדק חברתי, דווקא בקרב מורים שאך זה סיימו את הכשרתם . השער השני נפתח במאמר דיאלוג רב - תרבותי בין סטודנטים להוראה יהודים וערבים לבין סטודנטים להוראה ממדינות אחרות . הכותבת, רותי בר - סיני, עוסקת בקונפליקטים בין - תרבותיים ברחבי העולם ובדיאלוג רב - תרבותי בין סטודנטים ממגזרים שונים של החברה הישראלית . סטודנטים חילונים, דתיים - לאומיים וערבים הלומדים במכללת דוד ילין מנהלים דיאלוג בינם לבין עצמם ועם עמיתים מאירלנד, שאף היא אזור רווי סכסוכים . המאמר חושף את התהליכים הפדגוגיים שהתפתחו במהלך שנים של עבודה בסדנאות משותפות בין - לאומיות . מפורטים בו העקרונות ודרכי הפעולה שמנחים סדנאות אלה, התהליכים שעוברים הסטודנטים השונים וכן ההישגים והאתגרים שעדיין עומדים לפתחה של התוכנית . היבט אחר של התחום החברתי - תרבותי בישראל מתארים רוני לידור וסימה זך . הכותבים, העוסקים בהכשרת מורים לחינוך גופני במכללה האקדמית בוינגייט, מספרים על יוזמה לאחריות חברתית באמצעות כדורגל . במאמרם ילדים יהודים וערבים משחקים כדורגל - ספורט ככלי מגשר בין תרבויות, הם מתארים מפגשים יזומים בתחום החינוך הגופני שבהם נוצרים שיח ודיאלוג על רקע הקונפליקטים והשסעים המאפיינים את החברה הישראלית . מפגשי ספורט תחרותיים מחוץ למרחב של המכללה מאפשרים ללמוד על הפרקטיקות הננקטות בקורס שבו סטודנטים וילדים מאוכלוסיות מעורבות מתנסים בפעילויות חוץ - לימודיות . תחושת האחריות החברתית באה לידי ביטוי ביוזמה בתחום נוסף, באמצעות תוכנית המתקיימת בכמה מכללות אקדמיות למורים . במאמר תוכנית תספ״ה לבני הקהילה האתיופית – תוכנית של תקווה מתארת אורנה שץ - אופנהיימר את ההיבטים האקדמיים, האישיים והתרבותיים של התוכנית . מדובר ביוזמה חברתית חינוכית שצמחה "מלמטה" ( bottom up ) כמענה לצורך חברתי - שילובם של בני הקהילה האתיופית בתחומי שונים בחברה הישראלית . הקו המנחה את היוזמה החינוכית - חברתית הוא מתן הזדמנות לבני הקהילה לממש את כישוריהם ואת יכולתם ויצירת מעגלי שינוי חברתי .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help