sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 | לפתוח דלת - אחריות חברתית בהכשרת מורים חברות שתוכני הלמידה ודרכי הלמידה בהן הם מהמתקדמים בעולם . השימוש בהם נעשה דרך קורסים מקוונים ופיתוח פעילות באמצעות רשתות חברתיות היוצרות שיתופיות בלמידה, בידע ובפעילויות פדגוגיות . לומדים אלה נעים במרחבים וירטואליים באמצעות האינטרנט ונעזרים באמצעי הוראה טכנולוגיים המנגישים במהירות מידע עדכני ומורכב . ללמידה ולהוראה בסביבה גלובלית אומנם נדרשים כישורי תקשורת טכנולוגיים, אך לא פחות מזה נדרשים כישורי תקשורת בין - אישית . כישורים אלה כוללים הכרה בשונות תרבותית חברתית, ויתרה מזו – הכרה ביתרונה של שונות זו כממריצת למידה, כמעניינת ומסקרנת ( גוטוויין, 2014 ) . גם בישראל אפשר להצביע על פערים לימודיים הנובעים משונות תרבותית וחברתית ומחוסר נגישות טכנולוגית . אלה הם מנת חלקה מאז ייסודה . הסיבות, האטיולוגיה והמיומנויות הנדרשות להוראה בסביבות רב - תרבותיות הם בגדר עיסוק מתמיד במדינת ישראל לאורך כל שנותיה ( בושריאן, 2016 ; סבירסקי ודגן - בוזגלו, 2009 ; פרנקנשטיין, 1977 ; שץ - אופנהיימר, 2014 ) . האחריות לצמצום פערים חברתיים ולימודיים היא אפוא אתגר גם להכשרת המורים . מתן כלים למורים בשלב הכשרתם - כדי שיוכלו לחשוף את תלמידיהם לתחומים מדעיים וטכנולוגיים ולקדמם ללמידה המלווה בחשיבה ביקורתית, בלמידה משמעותית ובמודעות לעולם ערכי והומני - יכול לפרוץ את חומת הפערים ולמתן את האי - שוויון המתמשך . המורכבות בהכשרת מורים ליוזמות לאחריות חברתית אחד הביטויים של התהליכים שנסקרו עד עתה הוא התפתחות ערוץ מקביל להכשרת מורים : מסגרות או תוכניות חלופיות להכשרת מורים או הכשרות מורים ייחודיות, למשל בארצות הברית ( יפה - מרקוביץ, 2016 ; & Zeichner Pena - Sandoval, 2015 ) . התוכניות החלופיות נועדו להכשרת מורים איכותית או להכשרתם בתחומים שחסרים בהם מורים, בעיקר בתחומי המדעים ( אלמוג ומילשטיין, 2014 ; 2012 Johnson, Kraft, & Papay, ) . תוכניות אלה עונות על הצורך של מי שמבקשים להצטרף למקצוע ההוראה, אך חשים שהממסד הקיים אינו הולם את האידיאולוגיה שלהם או את התפיסות הביקורתיות החברתיות שלהם . לעיתים הלומדים בתוכניות ייחודיות אינם מעוניינים להסתגל לממסד הקיים ומבקשים לשנות את המציאות סביבם, מתוך אחריות חברתית . תוכניות ייחודיות חלופיות חוץ - ממסדיות מתקיימות בחלקן גם במוסדות האקדמיים לחינוך בישראל, והן מתאפיינות בעיסוק ביזמות חברתית מתוך

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help