sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא | 13 פרקינס וג׳יי, 1996 ; 2003 Birenbaum, ) . במחקרים נמצא כי מאפיינים אלה תורמים לקידום למידה מעמיקה ( 1987 Entwistle, ) , לשיפור החוללוּת העצמית ( self - efficacy ) ללמוד ולהשקעת מאמצים בהשגת מטרות למידה ( 1996 Pajares, ) . בתרבות כזו הלומדים מוכנים לחשוף את דפוסי החשיבה שלהם ואת הבנותיהם, משום שהם חשים ביטחון כי גם אם יטעו, לא יהיו לכך השלכות שליליות . הלומדים מכירים בתרומה של ניתוח הטעויות שלהם במהלך השיעורים והמשוב אשר הם מקבלים מהמורה ומעמיתים בעקבות הטעויות לטובת קידום הידע שלהם . פרקי האסופה בוחנים מנקודת מבטם של התלמידים והמורים את ההיבטים הבאים של התרבות הכיתתית : תפיסות הל״ה ( לרבות תפיסות של תפקידי המורה והתלמיד ) , ציפיות ואמונות באשר לחוללוּת עצמית, יחסי מורה - תלמידים, אקלים לימודי ואקלים חברתי ( ערכים, נורמות, מנגנונים וכלים ) . קהילת מורים בבתי ספר קיימים כמה סוגים של קהילות מורים . החוקרות מקלפלין וטלברט ( 2006 McLaughlin & Talbert, ) מיינו אותם לשלושה סוגים : קהילה חלשה – בדרך כלל החברים בקהילה זו עובדים בנפרד ( מורים אינם צופים בעבודת עמיתיהם ואינם שותפים בתכנון ההוראה ובהערכתה ) , והנורמה הרווחת בה היא שמירה על הפרטיוּת . דימוי שכיח לדפוס ההתנהלות הזה הוא קרטון ביצים ; קהילה מסורתית חזקה – ישיבות הצוות שלה עוסקות בעיקר במבחנים ובמדיניות הערכה ; וקהילות הלמידה שלה מתאפיינות בעבודה שיתופית בנושאי הוראה, למידה וחונכוּת ; קהילת למידה מקצועית בית ספרית, או קל"מ ( קהילת למידה מקצועית ) , היא קהילה המספקת הֶקשר תומך המסייע בכינונה של הל״ל ( 2007 , . Birenbaum, 2014 ; James et al ) . סעיף זה מתמקד בהסבר על אודות הקהילה האחרונה . קל״מ כוללת צוות מורים ( בחטיבות הביניים בדרך כלל הקהילות הן של צוותי מקצוע, ואילו בבתי הספר היסודיים כלל המורים שותפים בהן ) המתמקד בלמידת התלמידים . חברי הקהילה חולקים חזון חינוכי, נורמות וערכים משותפים ומשתפים פעולה בעבודתם . הם מקיימים ביניהם דיאלוג רפלקטיבי שוטף הבוחן בביקורתיות את ההתאמה בין העשייה בפועל לבין היעדים שהוגדרו ( בהתאם לחזון אשר גובש ) ; הם אוספים נתונים, מנתחים אותם ובוחנים ראיות לזיקות בין הפרקטיקה הזו לבין תוצרי הלמידה של תלמידיהם ; בהתאם

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help