sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מבוא | 11 אודות ומגיבה למידע העולה מדיאלוג, מפרזנטציה ומתצפית בדרכים המקדמות למידה מתמשכת" ( 2009 FairTest, ) . משתי ההגדרות עולה שמטרתה המרכזית של הל"ל היא לסייע בקידום הלמידה . עיקרון מרכזי בתוכה הוא שיתוף הלומדים בכל שלבי ההערכה, ובייחוד בגיבוש הקריטריונים להערכה ובמתן משוב לביצוע ( 2010 Andrade, ) . ההכרה בחשיבות של שיתוף הלומדים נובעת מהבנה כי תהליכי ההערכה הם תהליכים חברתיים, ולכן רצוי שיתקיים דיאלוג בין שני הצדדים המעורבים בהם – המורה והתלמידים . שיתוף הלומדים בתהליך ההערכה גם מקדם את סוג הלמידה הרצוי – למידה בהכוונה עצמית ( - self Zimmerman & Schunk, 2001 ( ) regulated learning ) . מהלכי הל"ל מהלכי הל״ל הם מהלכי חקירה מחזוריים - מעגליים ( 1997 Calfee & Masuda, ) . המהלכים האלה נועדו לחשוף את הבנות הלומדים, לאבחן אותן ולהשתמש במידע זה כדי לקדם את הלומדים . בהערכה מתוכננת מראש ( פורמלית ) מהלך הל"ל כולל שישה שלבים : ( א ) תכנון והגדרת יעדים ( מה יוערך ) ; ( ב ) פיתוח כלי לאיסוף ראיות על אודות הלמידה ( מה הלומד מבין, יודע ומסוגל לעשות ) ; ( ג ) איסוף ראיות באמצעות הכלי שפוּתח ( אופן השימוש בכלי ) ; ( ד ) ניתוח ופרשנות של הראיות ( הערכת הפער בין הרצוי [ בהתאם ליעדים ] למצוי [ בהתאם לביצוע ] ) ומתן משוב לביצוע ( feedback ) ברמת הפרט וברמת הכיתה ; ( ה ) תכנון וביצוע של התערבות שתסייע לצמצם את הפער בין הרצוי למצוי ( feedforward ) ; ( ו ) הערכת יעילותה של ההתערבות ( בירנבוים, 2009 ) . שני עמודי התווך במהלך זה הם הכלים לאיסוף ראיות ( בירנבוים, 1997 ) ושני רכיבי המשוב ( feedback ו - Hattie & Timperley, 2007 ( ) feedforward ) . את המשוב כותבים המורה, עמיתיו של הלומד ( הערכת עמיתים ) והלומד עצמו ( הערכה עצמית ) . במהלכי הערכה כאלה הלומדים נדרשים לגלות כישורי הכוונה עצמית . ביטוים לאורך זמן תורם לשכלולם . ב הערכה בלתי - פורמלית, כמו למשל בשיח הנערך בשיעור ( classroom discourse ) , מהלך הל"ל כולל ארבעה שלבים : ( א ) הפעלת אסטרטגיה לחשיפת הבנות הלומדים ; ( ב ) תגובות הלומדים ; ( ג ) אבחון התגובות ; ( ד ) שימוש במידע שנאסף כדי לקדם את הלמידה ( 2011 Ruiz - Primo, ) . כיוון שאת המהלך הזה של הל״ל אפשר לבצע בתדירות גבוהה ( להבדיל ממהלך הל"ל בהערכה פורמלית ) , הרי ביישום איכותי ותכוף שלו גלום פוטנציאל רב לקידום הלמידה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help