sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

אֶת פָּנֶי אֲבַקֵּשׁ 12 הרדיקלית הבאה לידי ביטוי בשלוש עמדות : ) א ( בתביעת הצדק ; ) ב ( בביקורת בָּה מתפשרת של הקול הנבואי ; ) ג ( בחשיבותה של הקהילה כמעַ-החברתית הבלתי ההכרחית של המרחב שבין הפרט למערכת הממשל של המדינה . את תורת דו המשמיע את הקול הסוציאל, לצר כמסאי בלתי נלאה והשיח של בובר מימש וו- תוך שהוא מטעים את הקהילה כנשאית המובהקת של צות הבריתדמוקרטי באר- זהותנו ושל התאגדותנו למימוש הטוב . את העמדה האנרכיסטית של לנדאואר ת במחויבותה ן וולצר לאזרחות המצטיינת ואנרכיזם, עידֵ וּיּמִובובר, המשלבת עֲ הביקורתית מתוך היותה מושרשת בקהילת הטוב שכלפיה מחויבת המדינה . שאותו הם חלקו עם הוגים חשוביםיצרו במרחב המחשבתילצרוהרטמן וּ פנה הלשוני של המִאחרים, כמו אליעזר גולדמן וישעיהו ליבוביץ, המרחב העשרים . הגודש הלשוני של יה של המאהי בפילוסופיה המערבית במחצית השנ עליו מושתתת תפיסת הברית ותפיסתש שותי, האונטולוגי,קיומנו הוא היסוד היֵ פשרהשותית של הלשון היא אשר אִ הביקורת החברתית הקהילתנית . האיכות היֵ בהם נדמתה משנתו של בובר כאחוזה בתפיסה שהמקומותןלהם לצעוד הלאה מ ביקורתם מטעימהופפת מדי כעוגן פילוסופי . הר, של מיידיות חווייתית רגשנית את גבולות מפעלו של בובר . בובר עמד נכונה על ראשוניותה הקיומית של הדת ואִפיין את ייחודה באמצעות המיידיות המיסטית ותפיסת הדיאלוג . אך דיאלוגיוּת ק מחד גיסא, והמיסטיקה לא יכלהפֵּסַ לשוני מְ-זאת לא זכתה לעיגון פילוסופי זאת על אף תחליף לפנומנולוגיה או לתיאולוגיה מלאה יותר מאידך גיסא . ו לשמש התורה שבעל פה כי נכון הוא שהטעמת תפיסת הפרשנות של המדרש שבמסורת בדיוקות, חוזרגיסא , ותפיסת מדעי החברה כעיסוק הרמנויטי מאידך מחד גיסא ן, זו של שאותה ניסה לעג לתפיסה ממנו יצא בובר, ו שלבית המדרש האקדמי וילהלם דילתי . פילוסופיית הלשון של מורַי מאופיינת בחשדנות שלה כלפי אלא לפרש,להסביר את העולםו איננ מהיבט זהי . תפקיד התיאולוגיהספיאהמט מסורת חיה של קהילה מחויבת . תיאולוגיה היא עיסוק רפלקטיבי בהבנת אלוהים ולוגיה מבקשת להסביר, חיים של קהילה והנהרת תביעתו כלפיה . כאשר התיא על עצמה מעטה של מדעיות, היא בהכרח מסתבכתעטותכאשר מבקשת היא ל או להונאה ,בהצדקת הרוע בעולם ומובילה את עצמה למבוי סתום במקרה הטוב עצמית במקרה הגרוע . , ית . העמידה בפני ה' כמתפלל וכעובד ספיא אך נקודת המוצא של דיוני היא מט עיצוב הקהילה והבנת התביעה ים דרכו נפתח שו את הציררואָה בממשותכיצור, בִּפְנֵי מחייבת אותנו לטעון- . הנהרת היציבה שמאפשרת את העמידההאנוש כלפי . האם תיתכן תיאולוגיהןיות וההוויה שאין להימלט מהאודות ההֱעל טענות אודות ההוויה שאיננה מסבירה ? האם ייתכן לקחת ברצינות עלהמחויבת לדיבור מיניה וביה בהכחשת הרוע להסתבך את ממשותו של הקדוש ב"ה בחיינו מבלי

הוצאת אוניברסיטת בר אילן

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help