sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 כניסה זאת לאו יחס דומה מבקש החיבור לקיים עם העושר הרב של מה שכבר נאמר . או כאלה, אף אנו משוקעים ןבהש ת תמונות הטעם שאמירות העבר מייצגוןרק מ במידה, אנו ממשיכים להיבנות . דיבורי העבר ןאו אלו שמה, שאנו דוחים במודע הם עצמם היו בבחינת דיבור חי לזמנם, מתעדים רגעי גילוי וכיסוי בלשון, ש ב לנגלה בהם תובע אף את הקשב למה שכוסה, לחלופה שֶומגלמים אותם . הקֶ שבכוח שלא נהייתה- דר . באיתור הנוכחות עְהֶלה שלא הפכהבָקְאומצה, לעִשלא ולתבוע מאיתנו את התהודה של ,ה, כאחר ממשיך דיבור העבר לדבר עמנו כשונֶ ל פרקון בספר הנוכחי יש מובאה כעל כן גם מולקול ה׳ ההופך דיבור לתורה . לא להדגים . הואא להמחיש, לא לאייר,ל – מדיבור אחר העומד אל מול הפרקון ניצב מנגד כדובר . , כפוליפוניה המתייצבת קולי-רבדפי הספר מעוצבים אפוא כמרחב פתוח כפתוחה וכקשובה, כמציעה, לעתים כמכריזה, לעתים כטוענת, כמגששת, ל כנושאת תפילה . החיבור מייחל להיות ראוי לבתי אך יותר מכֹּ – כמבקשת יהילשאלה, לתה – י לנכנסים בשעריו עו מרחב לימודיבהצ, בהם נולד שהמדרש בעולם . ומתוך אמונה ליטול אחריות על העולם . -תיוֹ ולהשבת אמונה כאפשרות הֱ התנאים לשיחה בין וחוקר אתהדיאלוג,אתהשיח,-דוהמבקש אתספראפואזהו ראוי הוא להוסיף אף מילות הקדמהבין אדם למקום . גםומתוך כך,אדם לחברו הפילוסופיה והבנת התיאולוגיה שבבסיסה ועל המקום המסוים על טיבה של ם של מורַי אפשר למקם ביחס להגותותורת שממנו נערך דיבורי בחיבור . את של מרדכי מרטין בובר . דוד הרטמן ביקר את הלבוש המקראי והחסידיהדיאלוגית לטענתו תוך התעלמות מתפקידה המכונן של השעוצב,של הגות השיחה של בובר היהודים . לטענתו של הרטמן דווקא הרכיב שלם הדתייםה המסורת הרבנית בחיי וזאת בניגוד לחיוניותה ,ההתגלותי של המקרא ערער בעוצמתו את השיחה מסימניה המובהקים של חילוקי דעות הםתורה שבעל פה . על כן גםההשיחית של , ולאשעמלה על שימור תרבות המחלוקת . התלמוד אפוא, המסורת הרבנית בו עלינו להתמקד על מנת לעצב פילוסופיה יהודית חיונית . שהמקרא, הוא החיבור כדי לממש את מצוות ה' ועל כן איןיוהקהילה היהודית המסורתית התאגדה יחד הלכתי אותנטי בנוסח המקרא . -דרך לשוב, כמו שביקש בובר, לקיום יהודי קדם המבקשת לעדכן את תורת,ןהברית של הרטמ-תלמוד והלכה הם אושיות מחשבת תורה שבעלה השיח של בובר באמצעות הברית כפי שהובנה ועוצבה במסורת-דו פה . זאת האחרונה מעודדת שותפות אנושית מכרעת ומכוננת בהתגלות ומניבה חיי מצוות . כמִתווה לאת ההלכה מיכאל וולצר נענה לממד הפוליטי המובהק של מחשבתו של בובר . מבובר ידיד נפשו של הלה, למד את חשיבות ההתייצבות הפוליטית , נדאואר ומגוסטב ל

הוצאת אוניברסיטת בר אילן

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help