sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 בפתח הדברים 1 2 בתוך השקט שעולה בנו קל יותר שאפשר לשמוע אותו איזה ? של שקט יהיה להקשיב למה שתכף ייאמר כולנו נמצאים בתהליך של שינוי — מיום לידתנו, ואפילו לפניו . גדילה, התפתחות, התבגרות וגם הזדקנות הן תהליכים טבעיים של שינוי שאנחנו עוברים . גם כשהחברה והתרבות משתנות לידינו, אנחנו מושפעים ומשתנים בהתאם . נראה שאנחנו ברייה או בריאה שנועדה להשתנות מעצם טבעה, וגם העולם שסביבנו נועד להשתנות מעצם טבעו . לפעמים נראה שהשינוי הוא לטובה, וזה נפלא . אבל לפעמים נדמה שהשינוי לא כל כך לטובה, והתוצאות שלו אינן רצויות — לנו, לסביבה, לחברה . קורה . שנים-עשר הכלים של דרך-החסד, המוצגים כאן לראשונה לרוחבם ולעומקם, משרטטים דרך מעשית לשינוי עצמי, וגם שיטה מקצועית של ייעוץ ועזרה לאחרים לשינוי . הדרך התפתחה מתוך ניסיון מצטבר של אנשים רבים שהגיעו מרקע שונה, והיא בדרך כלל פשוטה וקלה למעקב, ומתאימה במיוחד לעולמנו העדכני והמשתנה . הדרך מציעה משהו חדש ומקורי, והוא הצירוף של דברים שחלקם ידועים — לכלל דרך מגובשת לשינוי, שהיא פשוטה ובעיקר מעשית באופן המותאם לנו, אנשי המאה העשרים ואחת . דרך-החסד מדברת על שינוי רוחני, ופורטת אותו לחיי היום-יום באופן פשוט, טבעי ואפשרי . השינוי עצמו נעשה בשמחה ובאהבה, ובדרך קולחת שיכולה להתאים כמעט לכולנו, לא משנה מאיפה באנו . השינוי, כשהוא מתחיל, פותח בפנינו אפשרות לחיות את החיים שלנו כמו שבאמת היינו 1 את הרעיון שאפשר להקשיב לשקט שמעתי לראשונה אצל שלמה קאלו, שקרא למצב ההקשבה השקטה בשם "דממה ערה" וכיוון אותנו לשים לב אליה ולחיות אותה מבעד לרעש היום-יום . גם אקהרט טולה ( טולה, 2002 ) מציע התנסות אישית בהקשבה המיוחדת הזו . בהגות ההינדואיסטית יש מקום מיוחד להקשבה לשקט ( Blavatsky, 2015 ; K . Singh, S . K . Singh, 1971 ; 2006 ) ובולט הפסוק מהתנ"ך : "ואחר האש, קול דממה דקה . ויהי כשמוע אליהו . . . " ( מלכים א׳, פרק י"ט, פס׳ י"ב - י"ג ) , כלומר, שמע אליהו הנביא את הדממה שבה קול האלוהים . 2 בתרגולי השקט להלן, סימן הפיסוק ( . . . ) מציין הפסקה מסוימת . אפשר ורצוי גם בקריאה ליצור הפסקה קלה . . . ולהמשיך .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help