sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא : "המורים הטובים, טובים מתורתם" | 13 ספונטנית, מיטיבה ומשמעותית . מנקודת מבט זו ניתן לתפוס את עושרה ואת מורכבותה של עבודת המחנך על שלל אתגריה ומתחיה כביטוי של אנושיותו וכאפשרות שיהפוך לדמות משמעותית בחיי הילדים שתחת אחריותו . לשם בניית הטיעון בספר בניתי שלושה שערים : הראשון, הוא התאורטי, מציג את הגיונותיה הפילוסופיים הייחודיים של העמדה הרדיקלית - קיומית בנוגע לטבע האדם, לסגולתו ולמקומו בעולם, וגוזר מהן ארבע זיקות קיומיות - פדגוגיות מכוננות . בשער זה אניח את היסודות הרעיוניים לדיון הפדגוגי בהמשך ; פרקי השער השני עוסקים בדמות המחנך על פי העמדה הרדיקלית - קיומית ובמגוון המתחים והמורכבויות שמתוכן נוצקת איכותו כמבוגר משפיע בחיי הילד ; השער השלישי דן במעמדו המיוחד של בית הספר הציבורי בראייה הרדיקלית - קיומית ובאיכות המיוחדת הנובעת מטבעו המיושן והבלתי מושלם . אני מקווה שהספר יוכל להציע פרספקטיבה פורייה ומעניינת לדיון במהותו של 2 בפרט . החינוך בכלל ובתפקידו ובדמותו של ״המחנך המשמעותי״ התובנות שהשתדלתי לנסח בספר עלו מתוך שנות התנסותי כמחנך וכמדריך פדגוגי . תודתי הראשונה נתונה לפיכך לעמיתיי ולעמיתותיי מבית הספר גבעת גונן וממכללת דוד ילין . השיחות האישיות עימם הן שהנצו כמה מן הרעיונות המוצגים בספר . תודות תודה לחבריי שקראו גרסאות מוקדמות מכתב היד של הספר והעירו הערות חכמות ומועילות : ורד שביט ממכללת דוד ילין, ד״ר טל גלעד מהאוניברסיטה העברית וד״ר ניר מיכאלי ממכללת אורנים . אני מבקש להודות להוצאת הספרים של מופ״ת, אשר תמכה בהוצאת הספר מראשיתו ועודדה את תהליכיו : לד״ר יהודית שטיימן, ראשת ההוצאה לשעבר ; לד״ר דודו רוטמן, ראש ההוצאה המכהן ; ולחני שושתרי, רכזת ההוצאה . תודה מיוחדת אני חב גם לעורכות הלשוניות, עפרה פרי ואדוה חן, על קריאתן הקשובה ועל עצותיהן החכמות שסייעו לי לדייק את טיעוניי . לבסוף, תודה גדולה אני שולח ללני, אליה, תמר ודפנה האהובות מכול . 2 בגלל אילוצי העברית בחרתי לנקוט לעיתים לשון זכר ולעיתים לשון נקבה, אך הכוונה תמיד לשני המגדרים, כלומר למחנך ולמחנכת כאחד .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help