sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 הזיקות ואופני ההטְבעה של הפנים − היה ברור שאלה מפַעמות גם בסוגות ספרותיות אחרות, בפרוזה ובדרמה . משנפרשה המניפה היה ברור ששאלת האינטרטקסטואליוּת מוחקת את גבולות הז'אנר ( הרי גם התנ"ך עצמו אינו נענה לגבולות ז'אנר ; האם דברי הנביאים או ספרות החוכמה אינם נחשבים כשירה בימינו ? ) . כך יצאה "המטפחת של ורוניקה" מן הכבלים של הסוגה והפכה למטאפורה של הטקסט עצמו . מסה אחת, כיוצאת דופן המעידה על הכלל, זו העוסקת באברהם בן-יצחק, חורגת מהגבולות הכרונולוגיים והגיאוגרפיים של הספרות הישראלית . כדברי לאה גולדברג, שעונו של בן-יצחק הורה לו את הזמן העולמי בצד הזמן היהודי . כפי שאַראה, השילוב בין הטקסט האוונגליוני לתנ"ך היה טבעי ואורגני, ולא מתריס או פולמוסי, למי שביקש לינוק מתרבות המערב, שהטקסטים הללו הם אדניהָ . ספר זה מהווה מהלך שלישי ( מתוך שלושה ) למושא המחקר הרחב-יותר שלי, הנשען על תופעה המכונה במחקר הספרות / התרבות בשם "הגלגול הבין-תרבותי", הדיאלוג בין תרבות זרה לתרבות-אֵם . קדמו לו הספרים מה אתם חושבים שאני − אלוהים ? הרהורים על פסיכותיאולוגיה בשירת נתן זך ( 2009 ) , שהתבונן בכתבי הברית החדשה כטקסט סמוי בשירת זך, ו סיפור כמאכלת : עקדה ושירה ( 2013 ) , שחשף בעיקר את ההופעות השונות של מעמד העקדה ( המבשר, בתיאולוגיה הנוצרית, את מעמד הצליבה ) כנייר לקמוס לנוכחות העתיקה המפעמת בהוויה הישראלית החדשה . מחקר זה מצטרף אל שני קודמיו, אם כן, לכדי סוג של טרילוגיה : אותו מפגש ייחודי בספרות העברית-הישראלית בין העתיק, הקלאסי והמודרני ; צומת משולש שבו נפגשים היהדות המקראית, הנצרות המוקדמת והישראליות החדשה − שלוש שכבות הממשיכות לשחק ביניהן בספרות הישראלית בת-ימינו . אני מבקשת להודות לחברים, לעמיתים ולתלמידים שליוו את מסעי והיו בני-שיח לעיונַי אלה . אציין במיוחד את צפירה פורת, עדה רפפורט-

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help