sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 8 | חושבים מתמטיקה בגיל הרך ויוכל לומר 30 אחרי 29 ולהמשיך הלאה ; אריאל, שיודע לספור ברצף ובשטף, יצטרך לספור לאט קצת יותר כדי לא להתבלבל ; ואילו הגר בוודאי תמשיך לחשוב על האינסוף לאחר שנחשפה למונח זה . ( רק נציין שלא קיים "המספר הגדול ביותר", שכן תמיד נוכל להוסיף 1 למספר האחרון שהגענו אליו ולקבל מספר גדול יותר . ) נראה כי בכל הקשור לפיתוח חשיבה מתמטית ולפיתוח מושגים מתמטיים אצל ילדים מילת המפתח היא חשיפה . הגר נחשפה לא רק לספירה, אלא גם למושג אינסוף - מושג מופשט ומסובך, שבוודאי עדיין אינו ברור לה בגילה ( ולא ברור גם ללא מעט מבוגרים . . . ) , אבל הגר, כבר בגילה הצעיר, מתחילה להבין את הנושא של אינסופיות המספרים . בשנים האחרונות ברור לכול כי יש להקדיש תשומת לב רבה יותר לגיל הרך בכלל ולהתפתחות החשיבה המתמטית בגיל זה בפרט . מחקרים מראים כי ילדים צעירים מאוד כבר יכולים לבנות רעיונות מתמטיים, לעיתים גם רעיונות מופשטים ( ראו למשל 2006 , Baroody, Lai, & Mix ) , וכי התנסויות מוקדמות של ילדים חשובות מאוד להמשך דרכם . ילדים צעירים יכולים להתפתח מאוד מבחינת החשיבה המתמטית, ולא פעם הם מפתיעים אותנו ביכולת שהם מגלים, ואנחנו שואלים את עצמנו מאיפה זה בא ? בגיל הזה דרכי החשיבה המתמטית והמושגים המתמטיים שילדים רוכשים מתפתחים מאוד קודם כול הודות לחשיפה וכמובן באמצעות תיווך מתאים . חשיפה ותיווך צריכים אפוא להיות חלק בלתי נפרד מחיי היומיום של הילדים בגן, אבל אפשר לשלב אותם גם בחיי היומיום שלנו ושל הילדים מחוץ למסגרת הגן . ילדים יכולים – צריך רק לתת להם הזדמנות ( חשיפה ) וקצת לעזור להם ( תיווך מתאים ) ! ספר זה עוסק במתמטיקה בגיל הרך במטרה לאפשר לאנשי חינוך ולהורים ללמוד כיצד ילדים חושבים מתמטיקה, מדברים מתמטיקה ולומדים מתמטיקה . החלק הראשון מציג את הנושא, מביא דוגמאות לאופן שבו ילדים צעירים עוסקים במתמטיקה, דן בכמה סוגיות מפתח – מתמטיקה וחרדה, מתמטיקה ומגדר וחשיבות ההשקעה במתמטיקה בגיל זה – וכן מתאר כיצד מושג המספר ומושגים גיאומטריים מתפתחים בקרב ילדים בגיל הרך בדגש על שימוש בשפה מתמטית . החלק השני מדגים כיצד ילדים בגילים שונים מבינים מושגים מתמטיים הקשורים למושג המספר ( מספרים, השוואת קבוצות, גיל, כסף, מושג החצי ושאלות מילוליות ) וכן מושגים גיאומטריים ( משולש וריבוע ) , וכיצד הם מסבירים את דרך חשיבתם בנושאים אלה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help