sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

וגבולות גשרים — מגילת רות | 14 ייתכן שמידת החסד הבולטת בסיפור משרתת מגמה אחרת שמועצמת 17 על ידי מוטיב זה . . גריי , שאחז בדרך זו , עידוד השמירה על חוק הייבום והגאולה . 3 הראה כיצד כבר בהצגת בועז בתחילת פרק ב ' מודגשת הקרבה חתית , ובכך מתחילה להיסלל הדרך לקראת הגאולה שתתממש המשפ אכן , חתימת הסיפור בנישואי בועז ורות מחזקת את 18 בסוף הסיפור . ההנחה שזו גם תכלית הסיפור , אך גם כאן יש להבחין בין מוטיב מרכזי בסיפור , גם אם מובלט באופן מיוחד , לבין מגמת הסיפור . עיקרית ועל כן קשורים בה , מוטיבים מרכזיים משרתים את המגמה ה אך אין הם בהכרח מגמתה העיקרית של המגילה . . רבים במחקר המודרני , הטוענים יחס לנשיאת נשים נכריות . 4 שני , רואים את עיקר מגמתה במאבק הביתה שהמגילה חוברה בימי נגד עמדתו התקיפה של עזרא שעודדה אנשים לגרש את נשותיהם ת מוצגת בסיפור תוך הבלטת זהותה לפי עמדה זו , רו 19 . הנכריות יש לציין שהמילה ' חסד ' נזכרת לכל אורך הסיפור שלוש פעמים בלבד , ויש מקום . 17 ( , טען 49 לבירור הוראתה המדויקת באזכורים אלו . בעקבות בנדור ) חסד , עמ ' רוזנסון שמאחר שהמונח ' חסד ' נקשר במקרא עם ' ברית ' הרי שמשמעותו היא " ה טובה שיש בו צד של חיוב בכוח קשר משפחתי , ברית או הסכמה אחרת מעש " ( . לפיכך , טען רוזנסון , 45 ; לקוק , רות , עמ ' 12 ) השוו גם : סאקנפלד , חסד , עמ ' שהמגילה ממעטת בשילוב מונח זה , שהרי רות פועלת באמות מידה נשגבות עוד ן , מגילות , עמ ' יותר מאשר מוטיבציה של חסד ; לרות אין מחויבות כלל ) רוזנסו ( . גאו טען , שלו אכן הייתה זו מגמת כתיבת הסיפור , היינו מצפים לריבוי 82 - 80 ( . אמנם , אלו הסבורים 116 הופעות מילה זו , או מילים נרדפות שלה ) גאו , רות , עמ ' שהטפה לחסד היא ממגמות הסיפור נוטים להדגיש את אזכורי המילה יותר מהראוי לשון חסד הוא אחד " במגילת רות : ות ונו בלשונות מנח לה , כדוגמת דברי מלצר בדי ( . ראו גם אצל זינגר , מגמה , 11 ) מלצר , רות , עמ ' " מלשונות המפתח לכוונת המגילה , שמאמצת את ההנחה שלשון חסד היא מילה מנחה בסיפור , אך דוחה 25 - 24 עמ ' את הרעיון שזהו עיקר מגמת הסיפור . ראו עוד בדיון בפרק ד ' . . 371 - 370 גריי , רות , עמ ' ראו : . 18 . ביבליוגרפיה רחבה המאמצת גישה זו 35 - 33 כך כבר גייגר , המקרא ותרגומיו , עמ ' . 19 ב , ; וכן : ארליך , מקרא כפשוטו 1 הערה , 173 מצויה אצל : רולי , נישואי רות , עמ ' ; אמית , 20 - 18 אולוגיה ; לקוק , זמן ; זקוביץ , רות , עמ ' ; מיינהולד , ת 393 עמ ' . 98 - 95 פולמוס , עמ '

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help