sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 | מבוא רות לחסות תחת כנפי השכינה ת שבא יל ב שבש פרץ ? אלא ללמדך 13 . " יצא ממנה מלכות הצדק , שתפרח בימינו החסד . אין ספק שמוטיב מידת החסד — הוראת לקח חינוכי . 2 והחמלה כלפי הזולת בולט באופן מיוחד במגילה זו , וכבר ברות רבה ) פרשה ב יד ( מובאת עמדת ר ' זעירא שמגמת הסיפור היא ללמד את גם בין החוקרים המודרניים 14 חשיבות מידת החסד ואת שכרה הרב . ויס וגרסיאל , שהראו ו רבים אימצו עמדה זו , כמו גויטיין , רברה , דיי 15 המרכזי של הסיפור מושתת על מוטיב החסד ; כיצד חוט השדרה וורתוויין , שהבליטו שעיקר מימוש החסד שבסיפור בא ווולאסוכמו בדמות נאמנות משפחתית , ומכאן שזה אף הלקח שהמגילה מבקשת 16 ללמד . מיסודות וא אכן , אין ספק שמוטיב החסד והנאמנות המשפחתית ה הסיפור , אולם אין זה מלמד בהכרח שזוהי גם מגמת כתיבת הסיפור . . בנוסח ב מרחיב ר " י קרא ואומר : 86 נוסח א ; הכתר , עמ ' , ר " י קרא לרות ד ', יח . 13 שלימההודיענו כמה היה מיוחס בועז בעלה , ושילם יי ' פעלה ותהי משכורתה " ותמימה מעם יי ' אלהי ישראל אשר באת לחסות תחת כנפיו , ומגן הוא לכל החוסים ) שם ( . " בו . ראו עוד להלן בפתיחת הדיון ביחס אל החוק במגילה . 14 ; דייוויס , דרשה ; 244 - 181 ; רברה , רות , עמ ' 58 - 49 גויטיין , עיונים במקרא , עמ ' ראו : . 15 ( . יש 82 עמ ' —" המגילה של כוונתהעיקר הם וגמולו החסד נושא " גרסיאל , מבנה ) רבים נוספים שנקטו עמדה דומה , גם אם בגיווני סגנון . , ' . כפי שיודגש להלן , בדיון בפרק ב 6 - 5 וולאס , מגמה ; וורתוויין , רות , עמ ' ראו : . 16 את דחיית הנאמנות ות הצדק עם גויטיין ורברה : דרכי העיצוב של הסיפור מעודד לראות בחמלה ובהכרת הטוב את ות ומבקש , ל החסד המשפחתית כמוטיבציה ש שורש פעילות החסד . לגישה הרואה בנאמנות המשפחתית את עיקר מגמת הסיפור ניתן לצרף אף את אלו שהוזכרו לעיל הסבורים שעיקר המגילה בא להטיף לשמירה והחסד כלפי המתים ) כך : לגט , ייבום , יות על מנהג ייבום כחלק מהחובות המשפחת ; גריי , רות , עמ ' 454 ; דרייבר , מבוא , עמ ' 209 ; וולאס , מגמה , עמ ' 172 - 170 עמ ' ( . עם זאת , קשה לראות בייבום 53 - 48 ; גלנדר , משמעות ; בוש , רות , עמ ' 401 ( , ולכן קשה לראות את ' שבמגילה את הייבום הקלסי ) ראו להלן , במבוא לפרק ד פשרות זו גם את דבריה מגמת הסיפור כולו כמבקש לעודד ייבום ) ראו על דחיית א ( . 25 של זינגר , מגמה , עמ '

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help