sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 | מבוא שני ) ויש שנעים הביתה ויש המאחרים לתקופת 6 , שלמה ( תקופת 7 . בתווך , וטוענים שהסיפור נכתב בתקופת חזקיהו או יאשיהו ( הטוענים שהמגילה חוברה בתקופת דוד או שלמה נוטים לראות במגמתה את הדגשת החסד , או את ייחוס דוד , ואילו מבין הסבורים שני רבים שיערו שמגמתה היא הביתה שהמגילה נכתבה בתקופת פולמוס עם גישת עזרא שדרש לגרש את הנשים הנכריות . עוד אסביר פולמוס עם הגישה בהמשך מדוע לדעתי קשה למצוא במגילה , דומה שהמגילה שותפה אדרבא השוללת נשיאת נשים נכריות , ו לתפיסה זו . לעת עתה ברצוני להדגיש , שגם אלו הטוענים שהמגילה בחשבון את האתגרים הביא שני צריכים להביתה חוברה בימי המגוונים שעמדו מול עיניהם של השבים מן הגלות , במיוחד האתגר החזרת מלכות יהודה למקומה . הבסיסי שנכון להם : ; דרייבר , מבוא , עמ ' 73 ; הלס , תאולוגיה , עמ ' 437 למשל : קייל , מבוא , עמ ' . 6 ; גרלמן , רות , עמ ' 29 - 26 ; רודולף , רות , עמ ' 32 - 16 ; מאיירס , לשוני , עמ ' 456 - 454 ; לשם , זמן 522 ; ויינפלד , אנציקלופדיה , עמ ' 28 - 23 ; קמפבל , רות , עמ ' 10 - 7 קופת השופטים ) למעט כמובן הדיווחחיבורה . על הטענה שהמגילה חוברה כבר בת על לידת דוד בסוף הסיפור ( ראו : וולפנסון , דמויות . הוא סבור שהסיפור קדום , בעיקר מתוך הסתמכות על מנהגים שמשתקפים במגילה , כשליפת הנעל למשל . בין המאמצים את עמדת וולהויזן ומאחרים את זמן כתיבת המגילה : ברטהולט , רות , . 7 ; 13 - 12 ; ז ' ואון , רות , עמ ' 718 ; פייפר , מבוא , עמ ' 226 מבוא , עמ ' ; סלין , 49 עמ ' וסקו , זמן ו ; לקוק , זמן ; 542 ; אייספלדט , מבוא , עמ ' 336 מיינהולד , מבוא , עמ ' ; אמית , 51 - 49 ; פולק , הנוסחות האפיות , עמ ' 35 - 33 המגילה ; זקוביץ , רות , עמ ' לטענת , גורן השעורים . הנ " ל ; 193 - 191 ; רופא , מבוא , עמ ' 98 - 95 פולמוס , עמ ' ; רודולף , 315 - 314 חיבור הסיפור בתקופת חזקיהו דווקא , ראו : קאנון , רות , עמ ' אך מעלה את תקופת חזקיהו , מנם נוטה לאחר עוד את הסיפור ) שא 29 ת , עמ ' רו או יאשיהו כמועמדים ו ) שמזכיר את חזקיה 201 כאפשרות נוחה ( ; גאו , רות , עמ ' יפור , אך לצד זאת מעדיף לראות בראשית תקופת דוד חיבור הסלייחס לזמנם את ( . ראו גם בסקירתו של גריי , 202 עמ ' — את הזמן המתאים עוד יותר לחיבור הסיפור כיום נוטות הדעות יותר לייחסו לתקופת " ברלין כתבה שא ' . 400 - 398 רות , עמ ' מחקר ( . אמירה זו ודאי משקפת את מצב ה 417 ) ברלין , נובלות , עמ ' " שיבת ציון שאלה זו " בישראל . יש הטוענים שלא ניתן להכריע בשאלת זמן חיבור המגילה וש ( . 1062 - 1059 של הריסון , מבוא , עמ ' כטענתו ) " נותרת פתוחה

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help