sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

וגבולות גשרים — מגילת רות | 10 עם זאת , צודק 3 שמתנועע גם בזירה אידאית וכבעל מגמה חינוכית . כמו לכל 4 ג ' ק ששון שקשה לקבוע לסיפור רות מגמה אחת בלעדית . גם במגילת רות יש רבדים שונים , ובסופו של דבר ערכים סיפור טוב , שונים יכולים להילמד מסיפור קצר זה . אולם עם זאת , ניתן להצביע על עיקרית שהסיפור רומז אליה . - על מגמת פעמים רבות על הלומד לעמוד תחילה על השאלה מתי החיבור ות שלפניו חובר , ומתוך כך הוא יכול לעמוד על מגמתו , שהרי תקופ עם זאת , יש 5 שונות מזמנות קונפליקטים אחרים ואתגרים משתנים . בחשבון שלעתים הצמדת שאלת המגמה לשאלת זמן חיבורו להביא של הסיפור מכשילה את הלומד , כי הוא מוצא בסיפור את מה שמראש הוא מניח שימצא בו , לאור התקופה שבה חובר . על פי ב את המגילה , לצד ספר הברייתא בבבא בתרא ) יד ע " ב ( , שמואל כת שופטים וספרו שלו . בקביעה זו נוצר רצף של שלושה ספרים אלו , ויש בכך עידוד לראות את מגילת רות כספר מעבר בין ספר שופטים לספר שמואל , ועוד נדון בכך בהרחבה להלן . בפרשנות המודרנית - ניתן לעקוב אחר שתי גישות עיקריות , שכל אחת טוענת באופן חד לצדקתה : בדומה לברייתא שבבבלי בבא בתרא , יש המקדימים משמעי את כתיבת הסיפור לתקופת הממלכה המאוחדת ) תקופת דוד או מחלוקת החוקרים הנוגעת לעצם היות מגמה לסיפור חורגת מתחום חקר המגילה . 3 ומחקר המקרא בכללו . במובנים ידועים זוהי שאלת יסוד הנוגעת לכתיבה סיפורית באוזני ידידו — פאוסט — בכלל . כך התלונן למשל גתה בנוגע ליצירתו הקלסית הגרמנים אנשים מוזרים הם : מחמירים הם על " : 1827 במאי 6 - הצעיר אקרמן ב עצמם יותר מדי ברעיונותיהם העמוקים ובאידיאות שלהם , שהם מחפשים אותם בכל מקום . . . אולם למען השם , אל נא תהיו חושבים לעולם שהכל הוא הבל הבלים מה אידיאה " אם אינו רעיון מופשט , איזו אידיאה שהיא . והנה באים אתם ושואלים : ) מובא אצל " לם בפאוסט שלי ? כאילו ידעתיה וכאילו היה בידי להביעה ! אמרתי לג ( . הדבר לא הועיל לגתה ורבים הפירושים והדיונים בפאוסט 11 מהלמן , שיחות , עמ ' ובמגמתו . כידוע , היצירה גדולה ממחברה . . 232 ששון , רות , עמ ' ראו : . 4 . 400 בהקשר המגילה , ראו את דבריו של גריי , רות , עמ ' . 5

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help