sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

מנ הגי� ות ולדות : עיוני תפ ילה 14 הרואה את " ו נשלמה פרי� שפתינו " נשאלת השאל ה ה א� יש ה סבר ל מה המושג . ת כמ עשה ה שווה ל הקרבת קרבנו ת או פייני דוו קא לי הדות אשכנזאמירת פרשו ת קרבנ ו הא שכנזי� . הצעתנ ו היא שמושג זה נוב ע מהמקו� ש בית הכ נסת ת פס ב תו דעה ה אשכנזי ת מושג ש בית הכ נסת הו א מקדש מעט הרבה יותר מדמיו� מסוי� בי� בי ת כנסת לביתראו ב , דש שבו ש וכנת ה שכינההא שכנזי� התייחסו לבי ת הכנס ת כאיל ו הוא בית ה מק . המקדש . כ פי שה ראינו ב גו� ה ס פרהיו ה שלכות בתחו � המנ הג וה ה לכה ז ו ולהסת כלות ונשלמה פרי� " השני מובאת דוגמה מאלפת ל השלכה שהייתה למושג פרקב ה בסידורי התפילה מופיע . על סידור התפיל ה שלנו, כפי שהוא התגבש באשכ נז , " שפתינו מקובל לה ניח שאי� ליחידה זו שו�" . דר קרבנות ס" לפני פ סוקי ד זמרה יחידה הקרויה ונשלמה פרי� " והיא ב אה ב עיקר לקיי� , קשר לברכות הש חר הממוקמות לפ ניה אמירת פסו קי התור ה ומש ניות ה עוסקי � בע ב ודת ה קרבנות , במילי� א חרות ; " שפתינו בקשי� להוכיח שתפ קידה המקורי של אנו מ פרק זה ב . נחשבת כאילו הוקרב ו הקרב נות רת פסוקי התורה ומשניות ה עוסקי � בעב ודת ה קרבנות ביחידה זו לא היה קשור אמי שב א מיד אחרי אלא היה קשור ללימוד התורה ," ונשלמה פרי� שפתינו " למושג . שהמתפלל בי ר� ברכת התור ה ש ו המנה ג מכיר בשל . ב קדיש " יהא ש מיה רבא " עוס ק במע נה הפרק השלישי ; " הא ש מיה רבא מב ר� לע ל� ולע למי עלמיא י : " הראשונה היא . של המענ ה יות ו אפשר : השלישית היא ; " יהא שמיה רבא מבר� לעל� ו לעלמי עלמיא יתב ר� : " ה היא יהשני עד מ ענה וממשיכי� את ה" יהא שמיה רבא מבר� ל על� ול עלמי ע למיא יתבר� ו ישתבח " אנו עומדי� על ה קשר ב י� מנהגי� אל ו לבי� ההבנה זה בפרק " . דאמיר� בעלמא " המילי� הייתה רוו חת ב אשכנז הקדו מה שצרי� להיות מספר מסוי� של אותיו ת ומילי� ש וכהמש� לקשר זה אנו עוקבי � אחרי התהו ות� ש ל ,קדיש ל המע נה שא ת ה ות המרכיב . המנהגי� וקלי טת� ב קהילו ת השונ ות ביש ראל אנו עוב רי� לשני מנהגי� הפותח י�, הרביעי והחמישי, י� הב אי� פרק בשני ה ש ושל בפר ק הרבי עי אנו בודקי� את מקור ה מנהג ל פסוע . לת העמידהומסיימי� את תפי מבוא ר נתינת שלו� הצור � בפ ס יעות ו ב . שלו� לתת ו ב סו � ת פילת ה ע מידה פסיעו ת המתפלל צ רי� שיפסיע שלש פ סיעות לאחוריו ואח ר " : בתלמוד בדב רי רבי יהושע ב� לוי ה וכ ריעה י פני , ע ו ת אחו רנית ש פסי ו היו� נהוג ל קיי� ה לכה זו על ידי של " . כ� ית� שלו� ה וכריעה לצ ד ימי� ואמירת י פני , " עושה שלו� ב מרומיו " לצד שמאל ואמירת המילי� ו על כל ישרא ל " וכריעה קדימה ואמירת המי לי� , " הו א יעש ה שלו � עלינ ו " המילי� תה הצור ה י נו שצ ורה זו של ס יו� תפילת עמידה לא הי י בדיוננו הרא" . ואמרו אמ� עושה שלו� במרומיו הוא יעשה שלו� עלינו ו על כל " שא מירת המשפט מכיוו� המקורית במקור . לא הייתה חלק של סיו� ת פילת עמידה בתקו פת הת למוד " ישראל ואמרו אמ�

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help