sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:יב

] יב ] יג . תולדות הפרשנות היהודית על מגילת איכה 68 1 . פסוקים מהמגילה בקינות מקומראן 68 2 . מדרש 'איכה רבתי' 69 3 . מדרשי חז"ל על מגילת איכה והחורבן 71 4 . פרשנות ימי-הביניים 72 יד . מגילת איכה בתפילות ובמנהגים 78 טו . מבחר ביבליוגרפי 79 פירוש קינה ראשונה : "איכה ישבה בדד" ( פרק א ) 95 נספח א : "שרתי במדינות היתה למס" ( א, א ) . המשמעויות של "מס" במקרא 128 נספח ב : הביטוי "בת ציון" ( א, ו ואילך ) ומקבילותיו במקרא ובמגילת איכה 129 נספח ג : "ידו פר˘ׂ צר על כל מחמדיה" ( א, י ) . המוטיב של חילול המקדש ובזיזתו 132 קינה שנייה : "איכה יעיב באפו" ( פרק ב ) 135 נספח ד : "יֵשבו לארץ ידמו זקני בת ציון" ( ב, י ) . מנהגי אבל במקרא ובמזרח הקדום 164 קינה שלישית : "אני הגבר ראה עני בשבט עברתו" ( פרק ג ) 166 נספח ה : זהות "הגבר" ( ג, א ) בקינה השלישית 210 נספח ו : "ב∆ִלה בשרי ועורי ˘ִׁב∆ַר עצמותי" ( ג, ד ) . תיאורי מחלה בספרות המזמורית 215 נספח ז : "ותשוח עלי נפשי" ( ג, כ ) . תיקון סופרים משוער 216 נספח ח : "טוב ויחיל ודומם לתשועת ה'" ( ג, כו-ל ) . הטפה לקבלת ייסורים בהכנעה 216 נספח ט : "צוד צדוני כצפור אֹיבַי חִנם" ( ג, נב-סו ) . תפילה לישועה מצרה או תיאור ישועה מצרה בעבר ? 217 קינה רביעית : "איכה יועם זהב" ( פרק ד ) 221 נספח י : "בני ציון היקרים . . . איכה נחשבו לנבלי חר˘ׂ מעשי ידי יוצר" ( ד, ב ) 253 נספח יא : "רוח אפינו משיח ה'" . כינויים למלך מבית דויד ( ד, כ ) 254 קינה חמישית : "זכֹר ה' מֶה היה לנו" ( פרק ה ) 256 נספח יב : "מימינו בכסף שתינו" ( ה, ד ) . מוטיב המחסור במים ובעצים בעתות מצור וכיבוש בספרות הקינות 278 נספח יג : "מצרים נתנו יד אשור ל˘ׂב∆ֹעַ לחם" ( ה, ו ) . הרקע ההיסטורי 279 נספח יד : "אבֹתינו חטאו ואינם ואנחנו עונֹתיהם סבלנו" ( ה, ז ) . המשמעות התיאולוגית 281 נספח טו : "על הר ציון ש˘ָׁמֵם שועלים הִלכו בו" ( ה, יח ) . מוטיב השועלים המהלכים בחורבות במקרא ובספרות המזרח הקדום 282 נספח טז : "השיבנו ה' אליך ונשובה" ( ה, כא ) . בקשה לחידוש קשר הברית 283 נספח יז : "כי אם מאֹס מאסתנו" ( ה, כב ) 284

עם עובד

י"ל מאגנס


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help