sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 פתח דבר במציאות שהתהוותה מאז שנת 2001 עומדים תושבי הנגב המערבי בצל איום מתמיד של רקטות וטילים שמשגרים ארגוני לחימה פלסטיניים מכיוון עזה . איום הרקטות, הגראדים, הפצמ"רים, ולאחרונה גם עפיפוני התבערה, הופך את העורף לחזית : שדה הקרב מתחולל בלב האוכלוסייה האזרחית . החשופה ישירות ובעקיפין להשלכות המלחמה . במצב זה, אנשים החווים רמה גבוהה של חוסן אישי וקהילתי מצליחים להתמודד בצורה טובה יותר עם תחושת האיום . הייתכן כי הרדיו, מכשיר קטן ופשוט, הזמין בכל מקום ובכלל זה בעת תנועה ממקום למקום, יכול לקחת חלק פעיל בבניית אקלים חברתי-רגשי בזמן חירום ? האם יכול רדיו חינוכי, בעזרת שדרנים סטודנטים המפעילים אותו, להוות מקור מידע זמין ורלוונטי, לתת ביטוי לרחשי הלב ולמלא את הזמן במוזיקה מתאימה היוצרת גם היא חוויה מיטיבה ? הספר מ ש ד ר י ם ת ח ת א ש מביא לראשונה בישראל את המתרחש מאחורי המיקרופון בתחנת שידור חינוכית באזור פריפריאלי המתמודד עם מלחמה פוסט-מודרנית . העימות הצבאי בדרום הוא נקודתי ואינו מקיף את כלל תושבי המדינה . תושבי הדרום נדרשים מעת לעת להתנהל בחירום תחת איום ביטחוני וסכנה ממשית . במרחב פריפריאלי זה פועלת ללא הפסקה תחנת רדיו חינוכית בתוך מכללה אקדמית ( שלעתים היא ריקה מסטודנטים בשל המצב הביטחוני ) . בתחנה משדרים סטודנטים במסגרת לימודי תקשורת ורדיו . אלו אינם שדרנים מקצועיים, וכמובן שאינם מומחים למצבי לחץ ולבניית חוסן קהילתי . עם זאת, במצב הנתון, הם פועלים בדרכים יצירתיות כמיטב יכולתם והבנתם, בניסיון לתמוך בעזרת שידורי הרדיו המקומי בתושבי הקהילה סביבם . הספר הוא פרי מחקר שבחן את שידורי הרדיו לאורך שלושה עימותים צבאיים ( "עופרת יצוקה" [ 2008 - 2009 ] , "עמוד ענן" [ 2012 ] ו"צוק איתן" [ 2014 ] ) . מוצגים בו תיאור וניתוח ההתרחשויות בתחנת השידור, תוך ביסוס ההבנות באמצעות תיאוריות מרכזיות בתחום החוסן והתקשורת, ומיקוד המבט בפוטנציאל הגלום ברדיו החינוכי . במחקר נותחו שידורי תחנת הרדיו החינוכי "קול הנגב" בשלוש תקופות של איום ביטחוני . 198 שעות נדגמו משעות השיא של שידורי הרדיו . המחקר מפנה זרקור לעבר תפקידה של התקשורת בהעברת מסרים

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help