sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

דימוי-מונטאז' או דימוי-שקר . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189 ארבעה דימויים, שני רצפים, מונטאז' אחד . דמיון וידע באמצעות המונטאז' : גישה לקווי הייחוד של הזמן . הדימוי אינו לא-כלום , אינו אחד ואינו הכול . קלוד לנצמן וז'אן-לוק גודאר : מונטאז' צנטריפטלי ומונטאז' צנטריפוגלי . "שום דימוי" אינו אומר את השואה, אבל "כל הדימויים" אינם מדברים אלא על אודותיה . מהקוטביות לפולמוס : שני המובנים של שם התואר " mosaïque " . דימוי-כול אחד או שפע של דימויים חלקיים ? רגעים מכוננים : זיכרון והווה אצל אלן רנה, ארכיון ועדות אצל מרסל אופולס . "את מה שאי אפשר לראות, יש להראות" . המונטאז'-סיפור של לנצמן והמונטאז'-סימפטום של גודאר . כשלהרכיב במונטאז' אין פירושו לזייף, אלא ליצור "צורה שחושבת" ולהפוך את הדימוי לדיאלקטי . "שולחן קריטי" : הקולנוע מראה את ההיסטוריה תוך שהוא מרכיב אותה במונטאז ' . דכאו מורכב במונטאז' עם גויה, אליזבת טיילור וג'וטו . מלאך תחיית המתים על-פי פאולוס הקדוש או מלאך ההיסטוריה על-פי ולטר בנימין ? דיאלקטיקה שאיננה מגיעה לידי השלמה . דימוי דומה או דימוי נדמֶה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232 שתי נקודות מבט שמתעמתות תחת מבטה של נקודת מבט שלישית . להרכיב במונטאז' אין פירושו להקביל, אלא לגרום ל קווי הדמיון להתפרץ תוך הפיכת ה הקבלות לבלתי אפשריות . הדומה איננו נדמה ואיננו זהה . כפילים ושונים : היהודי והדיקטטור על- פי צ'רלי צ'פלין . ההפרזות הספקולטיביות של הבלתי-ניתן-לייצוג ושל הבלתי-ניתן-לדמיוּן . "כדי לדעת עלינו לדמיין לעצמנו" . הדימוי בלב השאלה האתית . חנה ארנדט והדמיון כיכולת פוליטית . כיצד יכול דימוי "להציל את כבודה" של היסטוריה ? גאולה איננה תחיית מתים . ה- Endlösung וה- Erlösung : מקפקא ורוזנצווייג עד שלום ובנימין . "תמונתו האמיתית של העבר חולפת ביעף" . המודל של הקולנוע : דימויים חמקניים שאף על פי כן נשארים . הגאולה הקולנועית על-פי זיגפריד קראקאוור . ריאליזם ביקורתי : הדימוי

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help