sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

דימויים של השואה" . לגנות את הדימויים אין פירושו לבקר אותם . הדימוי-פטיש כתזה, הדמוי-עובדה כחוויה . "המגע" הצילומי בין הדימוי והממשי . הפטיש : הכול, ההקפאה, המסך . ויכוח פילוסופי על כוחו של הדימוי : כיסוי או קרע ? המשטר הכפול של הדימוי . אין לצמצם את הדמיוני אל האספקלרי . בין הראשוניות של הדימויים- קרעים לבין ההכרחיות של הדימויים-כיסויים . סוזן סונטאג וה"אפיפניה של שלילה", ק . צטניק וה"התעלות" הצילומית, חורחה סמפרון והרגע האתי של המבט . "להיות פתאום עדים להיעדרותנו שלנו" . דימוי-ארכיון או דימוי-מראית עין . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148 "הקריאוּת" ההיסטורית של הדימויים איננה מתקיימת ללא רגע קריטי . מהדימוי-פטיש לדימוי-הוכחה ולדימוי-ארכיון . קלוד לנצמן ודחייתו של הארכיון : "דימויים ללא דמיון" . הקולנוען וה"נחרץ" . טשטוש ההבחנה בין הארכיון המזויף ובין הארכיון המאומת . ההיפותזה של "הסרט הסודי" והפולמוס בין לנצמן ובין סמפרון . ודאות מופרזת ואי-חשיבה של הדימוי . לחשוב מחדש את הארכיון : הפריצה בהיסטוריה שנטוותה, הגרעין של האירוע . נגד הספקנות הרדיקלית בהיסטוריה . לחשוב מחדש את ההוכחה [ preuve ] עם הניסיון [ épreuve ] . לחשוב מחדש את העדות : לא הדיפרנד, לא השתיקה הטהורה, לא הדיבור המוחלט . לספר למרות הכול את מה שאי אפשר לספר בכלל . עדותם של אנשי הזונדרקומנדו מעבר להישרדות העדים . מגילת אושוויץ , ריבוי העדויות ו"המגילה" הצילומית מאוגוסט 1944 . לחשוב מחדש את הדמיון מעבר לניגוד בין מראית עין לבין אמת . מהו "דימוי ללא דמיון" ? ז'אן-פול סארטר, או הדימוי כאקט . ההתבוננות-כביכול . דלת או חלון ? "שולי הדימוי" והסדר של שני הרצפים : להפוך את התמונות .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help