sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

אביגדור שנא� – מבוא 13 , שני חיבורי� אלו ביקשו להקי� תחומי� רחבי� של חיי הדת והמעשה . האמור במשנה המש� בכל מה שקשור ללוח השנה , בדיני� שעניינ� עבודת האדמההחל במצוות ו ובצד זה נמצא, וכלה בענייני� שבתחו� הפולח�, למסגרת המשפחה או החברה, היהודי ה� – כל אות� מסורות שלא מצאו את מקומ� במשנה . בה� ג� לא מעט מסורות אגדיות המשיכו את חייה� כתורה – משו� שרבי יהודה הנשיא לא הכיר� ה� משו� שלא רצה בה� מסורת שלא זכתה להיכנס אל : קרי , שמשמעו חיצונית', ברייתא' וזכו לכינוי , שעל פה על יסוד המשנה והתוספתא ועל יסוד ברייתות רבות ודיוני� אי� ספור שנערכו . המשנה הבבלי , בבתי המדרש של אר" ישראל ובבל נתחברו בסופו של דבר ג� שני התלמודי� , דוריי� של דיוני חכמי� על המשנה ובעקבותיה % שה� מעי� פרוטוקולי� רב ,והירושלמי תו� שימוש במסורותיה� של התוספתא והברייתות ותו� הרחבת� לכל כיוו� אפשרי בעיו� . ובדיו� לא – התוספתא ושני התלמודי� , המשנה – ל " ארבעה חיבורי� מרכזיי� אלה של חז לחיבורי , מוקדש לתופעה ספרותית אחרתשכ� הוא , מצאו את מקומ� בספר שלפנינו . ג� יצירות אחרות שנתחברו בעולמ� של חכמי� לא יוצגו להל� מאותה סיבה . המדרש ', מסכתות קטנות ' כוונתי בראש ובראשונה לקבוצה של חיבורי� שנתקבל לכנות� בש� להשלי� את המשנה בנושאי� ( מראשית ימי הגאוני� ) מאוחרי� ת שה� למעשה ניסיונו המסכתות הקטנות . או שלא עסקה בה� בהיק� המתאי�, יא לא עסקה בה� כלל שה או בסוגיות שונות ( ' מסכת סופרי� ' ) בדיני כתיבת ספר תורה , דר� משל, עוסקות , ( ' מסכת שמחות ' מסכת הקרויה בלשו� סגי נהור בש� ) הכרוכות בק" החיי� האנושיי� ת של טקסטי� שנתחברו סביב עול� הוא הדי� בכמה קבוצו . וה� דורשות דיו� בפני עצמ� טקסטי� שיועדו בראש ובראשונה לשימוש בבית הכנסת הקדו� , ל" בית המדרש של חז כוונתי לתרגומי המקרא לשפות שונות . ואי� נוהגי� לראות� כחלק מספרות המדרש בשתי קבוצות אלו של טקסטי� . וליצירה הפייטנית המגוונת ( כגו� יוונית וארמית ) א� אי� בכ� כדי לכלול אות� בספר שעיקרו בספרות , תורת� של חכמי�משתקפת אמנ� . המדרש זו , העיסוק במונח זה דורש הבחנה בי� שתי משמעויות שלו ? מה הוא – מדרש המונח מדרש במשמעותו המקורית . וזו המאוחרת והמשנית, הקדומה והמקורית יותר הקוראי� אות� להפו� בה�דר� המחייבת את , מכוו� אל דר� של לימוד כתבי הקודש , לחזור ולקרוא אות� בכל דר� אפשרית ולהקנות לה� משמעויות רבות , ולהפו� בה� : או בלשו� חכמי� ) מתו� אמונה כי התשובות לכל השאלות שזקוק לה� האד� מצוי בה� , דתית % כתופעה ספרותית, המדרש [ ( . ב" ה מכ " אבות פ" ] הפו� בה והפו� בה דכולא בה " וכי הוא מדבר בעת ובעונה אחת אל כל, כולו הוא דברי אלוהי� חיי� מניח כי המקרא " שבעי� פני� בתורה : "ובלשו� חכמי� ) שכול� אמת , בשבעי� פני� שונות, הקוראי� בו

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help