sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מבוא למדרשי� 12 , רפואה ואסטרונומיה, פילוסופיה ותאולוגיה, מוסר ודר� אר", ופרשנות המקרא תיעוד אירועי� היסטוריי� , דברי הבאי וגוזמא, קוות לעתידהרהורי� היסטוריוגרפיי� ות , בצד הטקסט הכתוב . ועוד ככל שהדמיו� והיצירה האנושית מסוגלי� לה�, וסיפורי ע� ממורי� , הועברו בע� ישראל מסורות שעל פה, ( ' תורה שבכתב ' הוא ה ) � "התנ � למאזיני� ממנהיגי� לבני עדת� וממספרי� עממיי , לתלמידיה� ומהורי� לצאצאיה� ולאור� תקופה שאי� אנו, בשפע אדיר שאי� אנו יכולי� להערי� את היקפו , לדבריה� והכול משו� שרק חלק מה� הועלה על הכתב בידי חכמי� החל מ� , יודעי� להגדירה בעשרות החיבורי� שספר זה סוקר , ג� המעט שתועד . שלישית לספירה % המאה השנייה ומי ידע כמה מ� התורה שעל , ידע בכל תחו� ותחו�מציב בפנינו שפע של , אחד לאחד . פה לא זכתה מעול� לעלות על הכתב אסור שיתקבל הרוש� כי ע� ישראל של ימי הבית השני לא ידע את מלאכת , ע� זאת מוכרי� לנו חיבורי� רבי� . הכתיבה וכי ספרי� ויצירת ספרי� לא היו חלק מתרבותו א� ה� לא נתקבלו כחלק ממורשת� של , ש שנתחברו בימי� שבה� גובשו כתבי הקוד חיבורי� שנכתבו ', חיצוניי�' כוונתי לספרי� הרבי� המכוני� . ל ונותרו מחו" לה " חז ספרי� שרוב� עמדו לנגד עיניה� של, בעברית או בארמית בידי יהודי� ולמע� יהודי� מע� ספרי� אלו נדחקו ( . ומכא� כינוי� ) א� שנותרו מחו" לו , מגבשי הקאנו� המקראי אשר תרגמו� , ישראל מסיבות שונות ונפלו כפרי בשל אל חיק� של הכנסיות הקדומות ג� חיבורי� רבי� שנתחברו בידי יהודי� אשר כתבו יוונית וייעדו . והמשיכו להחזיק בה� כגו� הפילוסו� פילו� איש – רומי הנכרי % את כתביה� בראש ובראשונה לעול� היווני נותרו מחו" לעולמ� – ( יוס� ב� מתתיהו ) יוספוס פלביוס אלכסנדריה או ההיסטוריוגר� כ� יש לומר ג� על כתביה הרבי� של הכת . של חכמי� ולא נתקבלו להיות חלק ממנו אשר זהותה עדיי� נתונה במחלוקת, היא כת י� המלח , שישבה על מצוקי י� המלח שונות בכתביה של הדת הצעירה שצמחה במאות הרא , כמוב� , והוא הדי�, חוקרי� ארבע קבוצות אלו של טקסטי� מלמדי� אותנו רבות . היא הנצרות, לספירה מ� היהדות על התפתחויות דתיות ותרבותיות שהתרחשו בע� ישראל של שלהי ימי הבית השני א� כשמדובר בעולמה של היהדות כפי שזו גובשה בידי, וראשית ימי המשנה והתלמוד . אי� לה� בה חלק של ממש – ל " חז והראשוני� המשתייכי� על עולמ� מוכרי� לנו, ל במש� דורות רבי� " יצרו חזמה ש , ( כגו� שמעו� הצדיק או שמעו� ב� שטח ) עוד מלפני התקופה החשמונאית או במהלכה היצירה . מפה לאוז� עד שנמצא ראוי בזמ� מ� הזמני� לעלות על הכתב , כאמור , נע ונד שחי במפנה המאות, יהודה הנשיא הראשונה שזכתה לכ� הייתה מעשה ידיו של רבי חיבור , ולא הרבה אחריה נתחברה התוספתא, היא המשנה, השנייה והשלישית לספירה הדומה למשנה במבנהו ואשר שמו מעיד על מגמתו להיות מעי� השלמה והרחבה של

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help