sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

[ 10 ] עליזה גרינברג טור-מלכא 5 האור 4 ובשיר אחר — "פִּנָּתוֹשֶׁל הַחֶדֶר כְּחֶרְדַּת הַנְּשִׁימָה" . קָרוֹב שֶׁל הַפַּחַד", מחזק את רוחו ובעזרתו הוא מתגבר על חרדתו : "אֶרְאֶה אוּלַי אוֹר בְּתוֹךְלִבּוֹ 6 האור מלכד את העולם ואת הנפש . כתיבת השירים מעודדתשֶׁל הַצֵּל" . אותו : אֲנִי אוּלַי מֵאֶחָד לְמֵאוֹת הָיִיתִי : נֵר לִכְתִיבָה בַּחֲשֵׁכָה 7 וְאֵשׁ לִשְׂרֵפָה . כבר בספרו הראשון, היפה, הוא מֵסֵב את לבנו אל האור . האור נחשב לַכּוח הראשוני של העולם . ובוודאי שעל-פי תורתנו כך הוא : "וַיֹּאמֶר אלֹהים יהי אור ויהי אור" . זהו הציווי הראשון בבראשית . לאמנים יש להט ומשיכה עַזָּה לַקדמוניוֹת, בראש ובראשונה אל האור, או לָהֶאָרָה . האמנות היא העלאה מעמקי הַבּאר של הישות — אל האור . אור הינו ישות . הישות מהווה את הרוח היוצר של העולמות הרוחניים, כפי שתיאר זאת קרל יאספרס . האלוהי אינו מושג לנו במישרים, על כן חזה משה בהופעת האלוהים באמצעות הסנה הבוער ומאיר . למירון איזקסון יש הסתכלות מוזרה, אותנטית, על החיים : על הגוף, התשוקות, הנוגעים לחביונוּת טהורה, שאינה נסמכת על הנחות פסיכולוגיות מקובלות וידועות . הוא בונה לו מערכת של עצמיות . הנפש מדברת חופשית, אינה בושה מאמירת אמת . הוא מבקש להכיר את נפשו . המשורר נתון לבדידות קיומית, הבאה אל תכליתה בהאחדה עם העולם . האדם אינו בודד בדומייה האלוהית . הקוטב האחד הוא קוטב החרדה . היא מזעזעת את חייו וככל שהוא 4 מירון ח . איזקסון, 'מה אפשר לאבד', ברחתי ודמיתי , הקיבוץ המאוחד, ,2001 עמ' 57 . 5 'פינת החדר', שם, עמ' 19 . 6 מירון ח . איזקסון, 'נהר לבי עטוף דמעותי', שחר נגינתי , הוצאת שירי, תל-אביב, תשל"ו, עמ' 13 . 7 'לא היית', שם, עמ' 31 .

הוצאת אוניברסיטת בר אילן

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help