sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

ש ו ש ן - א ס תר א ד י ב י 14 חליפת המכתבים - בשתי היצירות, ברור מלכתחילה שהמופע המילולי ן . ידיעת סופו הנחרץמוגבל בזמ - בין יאיר למרים ומופע הסטנדאפ של דובלה את תוכנו, מהלכו,השל המופע המילולי מלווה אותו החל מתחילתו ומכתיב ובעיקר, את הריתמוס המתוח שבו הוא מתנהל . כך, כבר מתחילת ההתכתבות מציין יאיר את ודאות "הגליוטינה" שתכרית את הקשר ביניהם . בספר השני לה אנושות בסרטן כפיסיום המופע הוא סיום חייו של הסטנדאפיסט החו שהדבר משתמע מניסוחיו רבי המשמעות : "זהו זה, קיסריה . . . [ . . . ] זה מה שיש סוס לי לתת לכם . אין יותר חלוקת דובלה היום, וגם מחר לא תהיה . תם הטקס" ( . ) 891עמ', אחד נכנס לבר בשני הספרים חוזר גרוסמן למהלך עלילתי שבו עשה שימוש כבר ) : פרישת הילדות 2102ץ", כפי שמתאר זאת גלוזמן ( בסיפורו הראשון "ר והמיניות הילדית כמפתח פרשני עיקרי להבנת דמויותיו . בשתי יצירות אלה השיבה לעולם הילדות כרוכה בתיאורו כגיהינום . הזמנת המספר את הזולת להציץ לתוך ה"גיהנום" שלו עצמו, בעודו מציין את הפיתוי העצום שיש לכל , חוזרת בשני ספרים אלה ובכלל יצירתו של גרוסמן . בספראדם לעשות זאת משואתמעצב יאיר את גיהינום ילדותו תוך שימוש בדימוי שתהיי לי הסכין עשרה - : "אל תשכחי שאני אדם שנולד להורים ושעד גיל שמונההיהודי אירופ , שתהיי לי הסכין " ( השמדהחי בתוך משפחה, בתוך משפחה כעיקרון וכמחנה ) . 57עמ' ת דרך מטונימיות בעלותומתוארשל יאירמויהזיקות בין אביו וא מי אל מרינייב - ימי - משמעות של ניכור ואיום : "וגברת כפפות גומי מבזיקה מבט ) . ה"חגורה החומה" כמטפורה 041עמ', שתהיי לי הסכין חגורה חומה ונוהמת" ( ימוש בסלנגוכמטונימיה לדמות האב חוזרת ונשנית בשני הספרים . כך תוך ש ילדותי של שנות החמישים ותוך היפוך ההקשר הרגיל של הצירוף הכבול "יד את תקופת ילדותו : "אז נכון סוס אחד נכנס לבר המלך" מתאר דובלה בספר משוגעים, ונכון שהרביצו לי שם כיד המלך, ביג דיל, - שהיה חרא בלבן ובית סוס אחד ם ההם ? ככה היה אז ! " ( לכולם הרביצו, מה קרה, מי לא חטף בזמני ) . ,148 עמ' נכנס לבר בשני הספרים משלב גרוסמן מילים מיידיש המתארות את עולם העבר ) מציין שהביוגרפיה של הדמויות 2102אלבק ( - של דור ההורים . ליפסקר המבוגרות ביצירתו של גרוסמן אוצרת בתוכה את היידיש כזיכרון של שפה ושל

הקיבוץ המאוחד

אוניברסיטת תל-אביב. המכון הישראלי לפואטיקה ולסמיוטיקה ע"ש פורטר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help