sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

ה ש פ ה ב שנ י ס פ ר י ם ש ל ג ר ו ס מ ן 13 רומן המכתבים מדגישה עוד יותר את הכרח העברת הסיפור מהכותב לנמען המכותב המסוים . בספר השני, הכרחיות נוכחותו של הנמען המסוים, בתוך ת של דובלה לאבישי,הקהל החוזה במופע, ניכרת בפנייה הטלפונית המוקדמ חבר הילדות לשעבר, שהקשר אתו נותק לפני ארבעים שנה, בבקשה שיגיע למופע אני רוצה [ . . . ] שתסתכל עלי . שתראהזה : "אני רוצה שתבוא להופעה שלי [ . . . ] . ) 33עמ', סוס אחד נכנס לבר טוב, ואחרי זה שתגיד לי . [ . . . ] מה ראית" ( - אותי טוב שתהיי לי ם בספרים, כתיבת המכתבים בספרשני מופעי השפה המתוארי ית שלזמבוססים על הנוכחות הפי סוס אחד נכנס לבר בוהדיבור על הבמה, הסכין ית של הנמען, כפי שהיא נקלטתזהפיהנוכחותהנמען, ולו גם לזמן קצר . ומאושרת בעיניו של מספר הסיפור, משמשת כתנאי הכרחי לפעולת הסיפור . כפי שהוא מתארור את מרים לפרק זמן קצר ביותרבספר הראשון רואה יאי בו הוא מתבונן בה וריבוי הפרטים שהוא קולט ממנהשבמכתבו הראשון, האופן מאפשרים לו את הפנייה יוצאת הדופן אליה : ראיתי אותך שלשום בכנס המחזורים, לא ראית אותי כי עמדתי לגמרי ך, וכמה נערים קראובצד ואולי בנקודה עיוורת שלך . מישהו אמר את שמ לך המורה, והיית עם גבר אחד גבוה [ . . . ] זה כל מה שאני יודע עלייך ) ,9 עמ' שתהיי לי הסכין ( ההתבוננות במרים הייתה קצרה וחטופה, ובכל זאת, יאיר חוזר לתארהּ במכתביו בכפייתיות תוך שהוא מוסיף פרטי פרטים על מה שראו עיניו בחטף . כפי,אבישי במופעו של דובלה חשובה לו במיוחדבספר השני, נוכחותו של שהדבר ניכר בקשר עין הרצוף שדובלה מקיים עם אבישי מתחילת המופע ולכל אורכו . בשתי היצירות זקוקה הדמות הראשית למבט של הנמען שיראה, יכיל, ויהפוך את רשמיו למילים כתובות שיתנו תוקף ומשמעות לחייה . היאשר אות שמזווית ראייתה,מדבר הוא הדמות המרכזית - ת הגבר הכותבבשתי היצירו זווית 2 . ההתרחשות ומעוצבת דמותותנפרסודרך השימוש המיוחד לה בשפה מתמלל את הטקסט הראשוני בהמשך . הנמעןה,ידי הנמען - נשמרת עלראייה זו ודמותו ניתנת לשחזור בעיקר מתוך שפתו של,עצמו ממעט להשמיע את קולו בר המרכזי . בשתי היצירות יכולת הקשב, הקליטה וההכלה שלהדו - הכותב הנמען מעצבת אותו במהלך הרומן ומשתנה מדמות שולית בעלת קיום מצומצם ודל לדמות מלאה ומשמעותית .

הקיבוץ המאוחד

אוניברסיטת תל-אביב. המכון הישראלי לפואטיקה ולסמיוטיקה ע"ש פורטר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help