sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

ה ש פ ה ב שנ י ס פ ר י ם ש ל ג ר ו ס מ ן 11 ) מתעלם לחלוטין מהכרונוטופ,8991 ( שתהיי לי הסכין הרומן המוקדם ארוך המכתביםלכך הוא ההקפדה על תכלומר, מהזמן ההיסטורי . ביטוי בולט אך השמטה שיטתית ועקרונית של השנה . הזמן,תוך ציון היום והחודש שהקשרכך למשל מציע יאיר . ההיסטורי מתייתר ומוחלף בזמן של עונות השנה סוס אחד נכנס בינו לבן מרים יסתיים כשירד הגשם הראשון . לעומת זאת, הרומן מרחבובוכל אירוע בו ממוקם בהכרח בזמן,הוא כרונוטופי בכל הווייתו לבר : ישראלי . כך למשל מציין דובלה שהוא נוצר את תעלת סואץלאיםמ ! [ . . . ] עבדול נאצר מודיע שהואינבול על מבצע סי לנו אותה בפרצוף, ואבא שלי [ . . . ] יוצא לפתוח אותה ! ככה שאםוסוגר מחיר - חושבים על זה, אני בעצם סוג של פעולת תגמול [ . . . ] אני התג ) 20 ( עמ'הראשון ! סוס אחד נכנס ו שתהיי לי הסכין היחס המקוטב לכרונוטופ בכל אחד מהרומנים אשון היא יפה,יוצר מבעים ביצועיים שונים לחלוטין . השפה ברומן הר לבר מהודרת, ספרותית, מרבה להתבונן בעצמה וחסרת הקשר וזיקה לזמן ההיסטורי . בניגוד גמור לכך, השפה ברומן השני היא דיבורית עם שימוש רב ך : ) מגדיר את הסלנג כ 1989 ( נירבסלנג . לשון שאדם בוחר להשתמש בה בדיבורו, בנסיבות מסוימות, לשם - תת ן התקנית ה'ממוסדת' . הסלנג הוא סוג שלחריגה שביודעין מן הלשו כלל, באפקט הומוריסטי . - משלב לא פורמלי והשימוש בו כרוך, בדרך הסלנג מצטיין בנופך מיוחד, רגשי בעיקרו, יש בו ציוריות רבה ) 851שם : ( . ומטפוריקה , ולרשות האדם ) מדגישה שהשימוש בסלנג הוא רצוני ומכוון 1002מרכוס ( ולכן הסלנג הוא שימוש מבחירה . ,ים גם משלבים אחריםנוקט לשון זו עומדה ) מציינת שניתן להבחין בין שיבושים טבעיים של דיבור לבין 5002שחר ( - בן פי - פי צורתו של היסוד הלשוני, אלא על - סטיות מכוונות שהן סלנג לא על תפקידו וההקשר החברתי שבו הוא מופיע . כשהדובר משכיל ומודע לשיבושים רו יכול להיחשב כסלנג . בשפתו דיבו גרוסמן מעצב את המבע הביצועי של דובלה תוך סוס אחד נכנס לבר בספר תוך שהוא חורג במכוון מהלשון התקנית והממוסדת . לשימוש,שימוש רב בסלנג די עם הקהל, ביטוי עמדותיהרב בסלנג פונקציות רבות וביניהן יצירת קשר מי

הקיבוץ המאוחד

אוניברסיטת תל-אביב. המכון הישראלי לפואטיקה ולסמיוטיקה ע"ש פורטר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help