sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 | נתערב שתצליחו קהלי יעד הספר מיועד לשלושה יעדי קהל עיקריים ( נשים וגברים כאחד ) : לכל העוסקות בעבודה עם נערות מאוכלוסיות מתויגות או בתוכניות התערבות שיטתיות ; לכל המעוניינות לעסוק בהנחיה, לזהות התנגדות ולרתום אותה למעורבות ; לכל המבקשות להרחיב ידע תאורטי בתחום הרווחה והחינוך בתנאים המקדמים למידה מבוססת חוויות מפתח חיוביות . מבנה הספר הפרק הראשון הוא תאורטי בעיקרו ומציג את התשתית המחקרית ואת רציונל התוכנית המהווה בסיס למחקר זה . הפרק פורש ידע רלוונטי על נערות מאוכלוסיות מתויגות, בעיקר בהקשר של למידה וחשיבות ההזמנה לחזק מיומנויות תעסוקתיות בעולמן . הפרק עוסק גם בהתערבות לטובת פיתוח 5 כביטוי של למידה דינמית המעוררת חוויות מפתח חיוביות . "חוללות עצמית" הפרקים השני, השלישי והרביעי מציגים באופן תיאורי סיטואציות וציטוטים מתוך התוכנית המסוימת, שמהווה בסיס לספר זה . לצד ניתוח ופרשנות במטרה להבין איך נוצרים ונראים ביטויי ההתנגדות מצד המשתתפות . פרקים אלה מדגימים למעשה את ההשפעה שיש לאופן עיצוב תוכניות ולתוכניהן . הם מתמקדים בתוכניות המעוצבות באופן שאינו ער ומודע דיו, וממחישים כיצד היעדר מודעות ורגישות עלול להביא חלק מהנערות לשחזר חוויות מפתח שליליות . בפתח הפרקים יוצג רקע מושגי, המובדל גרפית מהמשך הפרק . הפרק החמישי מציג חלופה ( אלטרנטיבה ) יישומית וחושף פרקטיקות מסייעות לתוכניות התערבות השואפות לצמצם שחזור חוויות עבר מצלקות, הן בקרב המשתתפות הן בקרב המנחות . הסעיף האחרון שבו מציג בפירוט תיאור של חקר מקרה המפרט כרוניקה של החמצה . מדובר במפגש בודד, שלאורו אפשר להסיק מה ראוי, חשוב ונחוץ לא לעשות ; ולחלופין מה ראוי, חשוב ונחוץ לעשות כדי ליישם הלכה למעשה חלק מהתובנות שגובשו לאורך הספר . הפרק האחרון, הוא סוף דבר, מציג את התמונה המלאה ומסכם את התובנות שעלו מההתבוננות הביקורתית המחודשת בממצאים . 5 ״חוללות עצמית״ ( self - efficacy ) מוגדרת כמידת האמונה של האדם ביכולותיו, ולכן זהו תהליך למידה שכרוך במעבר ממצב סביל למצב פעיל, בכפוף למידת הכוח והאמונה של הפרט בכוחו בתוך הקשר נתון ( 2001 , . Bandura et al ) . למעשה אפשר להגדיר כל תוכנית, מפגש מונחה או שיעור, הכוללים למידה משמעותית, כהזמנה לחזק את חוללותו של הפרט .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help