sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 | עיגולים ויושר שיובהר במידה מספקת הטעם לחוסר העקביות שבציורים אלה או 3 אף לסתירה שביניהם . אפשר שקבלת האר"י התמודדה עם קושי שניסר בחלל הדיונים הקבליים, ואפשר שיצרה מינוח חדש לאור הכלים שעמדו לפניה . לבים הראשונים של ההתהוות . ההגות החב"דית חתרה להבהיר את הש הגות זו הייתה רגישה במיוחד להבחנה שבין דרכי השפיעה האלוהית . מצד אחד היא נאותה לקבל את תאוריית ההאצלה, ומצד שני היא טענה שתיאוריה זו איננה חזות הכול . במקום אחר הצגתי את עיקרי ביקורתו ם בנקודותשל מייסד חסידות חב"ד על ר' משה קורדובירו, המתמצי אלה : נאופלטוני של-א ( רמ"ק לא היה מודע כראוי למקורה הפילוסופי ) תפיסת ההאצלה . לו היה מודע לכך היה נזהר ממסקנותיה של תפיסה ושלילת השגחה פרטית . העולםזו, לאמור קדמות יסוד ההאצלה : אומרחלקית . הווי ) ב ( על כן תשובתו של רמ"ק היא כראוי בתהליכיולא ידע למקם אותהוא אכן אמתי, אולם רמ"ק ההתהוות . ) ג ( רמ"ק התעלם לחלוטין ממעשה הבריאה, המבהיר להפליא את 4 הופעת הריבוי . התאוריה של העיגולים והיושר היא אחד הביטויים של הביקורת של חסידות חב"ד על בלעדיות ההאצלה, כפי שנראה להלן . העיגולים המכלול מתוך מעשה רצונימבטאים את מעשה הבריאה, שהוא הופעת של האלוהות . מעשה זה חסר פניות לחלוטין ואיננו מתחשב בסדרם של פרטים, והוא ביטוי לטוטליות של הרצון האלוהי הבראשיתי . הבריאה כפי שנתפסה בספרות החב"דית אינה מודרגת ואינה נערכת על פי ההבנה של השכל האנושי . היושר מבטא את ההאצלה . השילוב בין שניים ממצה את הפעילות האלוהית . בתולדות הרעיונות התרחשהה . 95שם, עמ' . 3 . ,44 רמת גן תשע"א, עמ'מראשית ועד אחרית—מחשבת חב"דד' שוורץ,ו : רא . 4

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help