sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

דיאלוג בקמפוס : ערבים ויהודים במרחב משותף | 13 עם פרוץ האינתיפאדה הראשונה בסוף 1987 העמקתי את פעילותי בקבוצות שקידמו את סיום הכיבוש ופתרון שתי המדינות . אבל אחרי הסכם אוסלו ורצח רבין, הרגשתי שהסכסוך עם הפלסטינים מתדרדר ומסתבך . וכך מצאתי את עצמי משקיעה את העניין הפוליטי שלי יותר ויותר בחינוך ובקבוצות דיאלוג . תשומת לבי הופנתה אל עבר הפלסטינים אזרחי ישראל . קיוויתי שבדרך נס הקונפליקט עם הפלסטינים יגיע לסיום, וכל שיידרש הוא לתקן את היחסים שבין יהודים וערבים אזרחי ישראל . ב- 1991 פגשתי את ד"ר נאווה זוננשיין וד"ר רבאח חלבי, מנהלי בית הספר לשלום ביישוב נווה שלום . הם הציגו בפניי מודל עבודה שפיתחו לדיאלוג בין קבוצות בקונפליקט . באותן שנים נהגו לקיים בארץ מפגשי ״דו-קיום״, אבל הדיאלוג שהם הובילו היה שונה . הדיאלוג של בית הספר לשלום לא התמקד ביחסים הבין-אישיים אלא בזהות ושייכות קבוצתית . על פי המודל הזה, היחסים הבין- אישיים אינם יכולים להיתפס במנותק מזהותו הקבוצתית של האדם . בנוסף, הדיאלוג עסק באופן ישיר בקונפליקט וביחסים בין הקבוצות החברתיות בישראל, ובמיוחד ביחסי הכוח הבלתי שוויוניים ביניהן . תוך כדי הדיאלוג הודגש חוסר הסימטריה בין היהודים לערבים בישראל . הדיון עסק, בין השאר, בעובדה שמתוקף היות אדם יהודי הוא משתייך לקבוצה החזקה, זו ששולטת במשאבים ובקבלת ההחלטות, בעוד שמי שמשתייך לקבוצת הפלסטינים אזרחי ישראל הוא חלק מקבוצת מיעוט . באותה תקופה ביקשו זוננשיין וחלבי להרחיב את פעילות קבוצות הדיאלוג גם לאוניברסיטאות, ולכן בנינו יחד קורס שנתי לתואר שני בפסיכולוגיה . זה היה קורס דינמי שנמשך לאורך שנת הלימודים, ובמסגרתו פעלה קבוצת סטודנטים שחציה ערבים ( סטודנטים שלמדו באוניברסיטה לאו דווקא בחוג לפסיכולוגיה, משום שבאותם ימים

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help