sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

דיאלוג בקמפוס : ערבים ויהודים במרחב משותף | 11 סוציאליזציה פוליטית, שכללה ביקורת חריפה על מדיניות ארצות הברית בעולם, וגם על מה שקורה בישראל . היה זה טרום מלחמת ששת הימים, ובארץ מיעטו להשמיע ביקורת — על המדינה בפרט, ועל מדיניות הממשלה בכלל . הדעה הרווחת הייתה שאנחנו "מדינה שוחרת שלום המוקפת באויבים הרוצים להשמידה . " למדתי באוניברסיטת קליפורניה ( UCLA ) בסוף שנות הששים הסוערות, שנים של מהפכה חברתית, של מחאה אנטי מלחמתית, של צעירים שדבקו בקריאה : " make love not war ", של סלידה מבורגנות ומסממניה . צמחה מוסיקה שתאמה את הקריאות הפוליטיות נגד מלחמת וייטנאם, והצעירים נשאו את דגלי החופש, השוויון והאהבה והפכו אותם לערכים החשובים — אישית, חברתית ופוליטית . יום אחד נסעתי עם חבריי ללימודים לסדנה נגד אלימות שארגנה המוסיקאית ג'ואן באאז בביתה בכרמל, מדרום לסן פרנסיסקו . באאז הייתה אז אחת הפעילות הבולטות נגד מלחמת וייטנאם . הסדנה עסקה בהתנגדות למלחמת וייטנאם ובתנועת זכויות האזרח בארצות הברית שחרתה על דגלה את הקריאה לשוויון ובראשה עוד עמד אז מרטין לותר קינג . מי שניהל את הסדנה היה פילוסוף יהודי-אמריקאי בשם איירה סנדפרל, וכשהוא התחיל לדבר נגד עוולות המלחמות, אמרתי בביטחון : "אבל אצלנו המצב אחר, לנו אין ברירה" . אני זוכרת שהוא הביט בי לרגע, חשב ואמר : "נכון, זה אחרת" . ועד היום אינני יודעת אם כך באמת חשב, או שהיה לו לא נוח כיהודי לדבר נגד ישראל . ועם זה, עם כל הביקורת ששמעתי בקמפוס האמריקני, עדיין נותרה בי אמונה חזקה בצדקת דרכה של ישראל . באותן שנים פעלו בקמפוס בלוס אנג׳לס קבוצות אתניות ופוליטיות רבות, בהן קבוצות של תומכי ישראל וקבוצות שתמכו בפלסטינים . החשיפה שלי לנקודת המבט הפלסטינית חיזקה בי את האמונה שמלחמה אינה הפתרון ויש דרך אחרת . במסגרת פעילות הקבוצות

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help