sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 אחרית וראשית אני : תחזרי רגע לסיפור על המתנדבות . . . הן היו יושבות ליד האישה . . . עד שהייתה הולכת לעולמה ? אמא שלי : כן . . . כי אז האמינו שהקרובים ביותר לא צריכים להיות לידה בזמן שהיא נפרדת מהם . . . היו אומרים שלנשמה קשה להיפרד מהקרובים שלה . . . מהילדים, מהבעל, מהמשפחה, אז עדיף שהם לא יהיו לידה ברגעים האחרונים . אז הן היו עושות הכול, ואחר כך מלבישות אותה . את הבגד עוד היו תופרים לפני . . . זה היה כאילו חגיגה, באמת, אני זוכרת כשתפרו לסבתא מולכו ! הייתי ילדה קטנה, אז זאת אומרת שהיא עוד הייתה צעירה יחסית . . . אני : לה בעצמה ? אמא שלי : כן, כן, באו נשים, ישבו ותפרו לה, זה היה בגד לבן כזה מבד - - אני : והיא לא עמדה למות אז, כשתפרו לה ? אמא שלי : לא, לא ! הייתה בריאה ! עוד עלתה לארץ עם זה ! אני : מה ? ! היו תופרים את התכריכים לבן-אדם ? אמא שלי : כן ! זה סגולה טובה ! לאריכות ימים . . . כן . . . אני : אז בסוף היו מלבישות את האישה בַּבגד ? אמא שלי : כן, בבגד הלבן והכול, ורק אחר כך מודיעים לחברת הקדישא, שיבואו לקחת אותה . הסיפור הזה, שהקלטתי בבית הורי ב- ,2008 מכיל קצות חוטים לנושאים שבהם עוסק הספר כולו : אמנות הקול השר והקול המספר ; פרפורמנס אמנותי והפוטנציאל התרפויטי שלו ; מפגש אפשרי בין הקול השר ובין היד התופרת ; פולקלור ורב-לשוניות

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help