sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 תיבת הקולות עושה לה מקיר לקיר חבלים, על זה שמים מין שמיכה כזאת, וזה עושה את זה נדנדה - - אני : ערסל . אמא שלי : בדיוק, ערסל ! היו שמים את התינוק, ויש לה חבל מהערסל עד לספסל שהיא יושבת, והיא מזיזה ושרה . . . אני זוכרת את יהודה, ואת עזרא, איך הייתה מנדנדת אותם ושרה להם . . . ואת שירה ! את שירה גם אני נדנדתי, ושרתי לה ! אני : ומה הייתם שרים ? תמיד בספניולית ? אמא שלי : אני - בתורכית, כי למדתי בבית-ספר שירים בתורכית . אבל הזקנים, ההורים, הסבתות - רק בספניולית . האסוציאציות של אמא שלי מצמידות את רגעי סוף החיים לרגעי תחילתם, ומליווי הנוטות למות היא ממשיכה בטבעיות אל ערסול התינוקות . כמה מהנסיבות באמת דומות : הקירבה האינטימית, הקול הנשי, אופן הזימרה המרגיע . בשנות השבעים של המאה העשרים, בארה“ב, ייסדה תרז שרדר-שקר את תחום הטנטולוגיה המוסיקלית - תחום ליווי לחולים סופניים שבו מטפלים שהוכשרו לכך שרים או מנגנים באוזני הנוטה למות . בכך החייתה מחדש את מה שהיה נפוץ כפרקטיקה עממית-נשית בקהילות יהודיות- ספרדיות ובקהילות רבות נוספות ברחבי העולם . התקשורת באמצעות הקול השר שימשה במשך דורות ככלי תרפויטי בלתי- אמצעי לשלבים שבהם כבר אי אפשר לתקשר בשיחה . בקהילה היהודית-ספרדית בתורכיה, הליווי הקולי של דיאמנטה מולכו וחברותיה היה נפוץ לפחות עד שנות הארבעים של המאה העשרים .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help