sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

נוהאד עלי, רימאא דעאס 14 שאינם מוחלים על המיעוט הערבי . מדינת ישראל בעלת השלטון הדמוקרטי איננה מצליחה לנקוט באמצעי אכיפה כדי לבסס את השוויון ולהקטין פערים חברתיים ( 2011 Adalah ) . ילדי הערבים מהווים כרבע מכלל הילדים בישראל . הסכום המושקע בחינוך של התלמידים היהודים גדול פי שלושה מזה המושקע בחינוך הערבי . משרד החינוך מפקח על תוכניות הלימוד בבתי הספר הערביים, אך למורים ולמנהלים לא ניתנת זכות הכרעה ביחס לתכני הלימוד ( Da'as 2017 ) . החינוך הישראלי שם דגש על ההיסטוריה והתרבות היהודית . לצד היעדר השקעה בחינוכם ובהתפתחותם של ילדי הערבים, עובדה זו מאיימת להרחיב את הפער בין המיעוט הערבי לרוב היהודי ועלולה ליצור נזקים בקרב הדורות העתידיים . המצב חמור עוד יותר בכפרים הבדואיים "הבלתי מוכרים" . בכפרים אלה קיימים בתי ספר יסודיים ספורים . הצפיפות בהם גדולה והציוד דל . לא ניתן למצוא בהם אף לא בית ספר תיכון אחד . למרות ההסכם שהושג עם עדאלה ב- 2009 להקמת בית ספר תיכון בטלול, המוסד טרם נפתח . כמו כן, אי-השוויון בולט בתחום ההשכלה הגבוהה שבו אחוז הסטודנטים הערבים באוניברסיטאות ובמכללות קטן באופן משמעותי ממספר הסטודנטים היהודים ( : 2011 Adalah 11 - 10 ) . כאמור, מספרם של סטודנטים ערבים בישראל פחות באופן ניכר מחלקם היחסי באוכלוסייה . בשנים 2007 - ,2006 כ- % 1 . 9 מהצעירים בגילאי 29 - 20 למדו באוניברסיטאות, לעומת רק % 8 . 3 מהערבים בגילאים אלו . אחד הקשיים המרכזיים שמונעים מצעירים ערבים לרכוש השכלה גבוהה הוא הצלחתם הפחותה בבחינות הבגרות, לעומת תלמידי התיכון היהודים . הפער ממשיך לגדול כאשר מדובר בעמידה בדרישות הסף של כניסה לאוניברסיטה . בשנת ,2007 % 54 מהתלמידות הערביות ו- % 5 . 39 מהתלמידים היו זכאים לתעודת בגרות, לעומת % 5 . 70 מהתלמידות היהודיות ו- % 1 . 61 מהתלמידים היהודים . אחוז הסטודנטים הערבים הלומדים לתואר ראשון הוא % 2 . 11 ולתואר שני רק % 1 . 6 . סטודנטים ערבים לתואר שלישי מונים כ- % 5 . 3 מכלל הסטודנטים בישראל ( שם, 42 - 43 ) . בשנת 2016 - ,2015 אחוז הסטודנטים הערבים במוסדות להשכלה גבוהה היווה % ,13 לעומת % 87 מכלל הסטודנטים היהודים ( הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 2017 ) . המצב מחריף כאשר מדובר בתעסוקת אקדמאים : בשנת ,2007 רק % 2 . 1 של אקדמאים ערבים הועסק באקדמיה,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help