sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

נוהאד עלי, רימאא דעאס 8 ( קשיי התמודדות, הסתגלות ואפליה במוסדות בישראל ) ; ו- ( 4 ) קבלת התואר 1 ( קשיים בהשתלבות בשוק העבודה הישראלי ) . קשיים אלה הובילו למספר תופעות המאפיינות את ההשכלה הגבוהה בקרב הערבים הפלסטינים בישראל . תופעות אלה קרויות בשם "ירדניזציה", "פלסטיניזציה" ו"גלובליזציה" של ההשכלה הגבוהה והן טומנות בחובן אתגרים וקשיים במסעו הארוך של הסטודנט הערבי לעבר מטרתו . אם כן, מהו הפתרון ההולם שיכול להתיר את הקשיים שחווים סטודנטים ערבים בשלבים שהוזכרו, עד לקבלת התואר המיוחל ? מוסדות ההשכלה הגבוהה אינם נותנים מענה שוויוני להצטרפותם של מרצים ערבים פלסטינים בדרגים גבוהים למוסדות האקדמיה בישראל . כיום, אחוז המרצים הערבים באקדמיה הישראלית הנו נמוך ושולי . בשנת 2011 לא כיהן אף דיקן ערבי במוסדות בישראל, ואילו היום ממונים רק שני דיקנים ערבים . מצב זה מחמיר גם כאשר בוחנים את ייצוגם של ערבים בוועד המנהלי וחבר הנאמנים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל . סוגיית ייצוג הסגל הערבי הפלסטיני, קליטתו, העסקתו ושילובו במוסדות ההשכלה הגבוהה כמעט לא זכתה להתייחסות מחקרית . מטרתנו בספר זה היא להציג את סוגיית ההשכלה הגבוהה של אזרחים ערבים באופן מקיף, תוך כדי הצגת נתונים עדכניים ביחס למצבם של סטודנטים, סגל אקדמי, סגל מנהלי ומועצת הנאמנים . אחד האתגרים שספר זה בוחן הוא אתגר ייסוד אוניברסיטת מחקר ערבית בישראל . חלום זה חווה עליות ומורדות : משלילתה המוחלטת של היוזמה על ידי שרי החינוך מהימין הפוליטי ועד להבנה ולקבלה, ואף לדחיפה, מצד שרי חינוך מהשמאל הפוליטי . במקביל לעיון במקורות איכותניים וכמותניים, הספר ידון במכשולים, ביתרונות ובאתגרים שכרוכים בהקמתה של אוניברסיטה ערבית . הספר פותח בתיאור תיאורטי ומספרי של ההשכלה הגבוהה בקרב ערבים פלסטינים אזרחי מדינת ישראל . הוא מציג תמונה מקומית וגלובלית של ההשכלה בקרב אוכלוסייה זו, תוך כדי התייחסות למכשולים המונעים ממנה להגשים את חלום ההשכלה בגבולות המדינה . כמו כן, נדון במניעים לצאת 1 השלב האחרון אינו בהכרח מסתיים עם קבלת התואר הראשון, שכן תלמידים מסוימים ימשיכו את מסלול לימודיהם לתארים מתקדמים . רכישת תארים מתקדמים גם מאופיינת באתגרים שונים, כגון : סיום תואר שני ללא תזה, דוקטורט מטעם שלוחות אקדמיות ועוד .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help