sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 הצייר הוא מרגל לצד דיאלוג ביקורתי עם המיתוסים המכוננים של התרבות הישראלית, מנהל אברמסון דו- שיח מורכב עם אבות המודרניזם, כמו קזימיר מלביץ׳ ומרסל דושאן . המערך הדיכוטומי השגור בהיסטוריוגרפיה של אמנות ישראל, המתאר תנודת מטוטלת בין המקומי לבינלאומי, אינו רלוונטי במרחב הציורי האברמסוני, שבו מתקיימים יחדיו ובו- בזמן רכיבים תרבותיים, מושגיים ולשוניים ממקורות שונים ונבדלים . ואמנם, בשפתם החזותית ציוריו של אברמסון פורמים תפיסות קוטביות שגורות : יסודות מופשטים ופיגורטיביים, חושניים ושכלתניים, הבעתיים ומושגיים דרים בהם בכפיפה אחת ומייצרים מרחב כלאיים משותף . עבור אברמסון משמש הציור מרחב בדיוני לבריאת קוסמולוגיות אלטרנטיביות המפגישות מציאות ודמיון, הרס ובנייה, מילים ודימויים, מסורות תרבותיות מרובדות ועקבות של גוף ונפש . לארי אברמסון בורא בציוריו מרחב לימינלי של מימין : קזימיר מלביץ‘, “ריבוע שחור“, 1915 משמאל : מרסל דושאן, “מזרקה“, 1917

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help