sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

רודי לרמנס 10 שלה נתפסה כמובנת מאליה בעיני קהל בלתי מבוטל כעת וגופי מימון רשמיים . כמו כן, כמה מופעים פורצי דרך בישרו כבר אז על התחדשות מהותית, שתשנה בהמשך מן היסוד את נוף המחול הפלמי — ומעבר לו : את זה של אירופה המערבית, עם השפעות מגוונות, המורגשות עדיין היום . מן הראוי, כך נדמה, לומר כמה מילים על שינויים אלו, ובאופן כללי יותר, על השלבים הראשיים של השיטוטים שלי במחול העכשווי, שארכו יותר משלושה עשורים . לצד הרקע המקדים שהן מספקות, הן ישפכו אולי גם מעט אור ראשוני על סוגיות שיפותחו בהרחבה בפרקים הבאים . כמו שאבהיר להלן, המבנה הכללי של הספר הזה שואב למעשה משהו מהשראתו מההתפתחויות העוקבות שחזיתי בהן ב“מחול עכשווי המבוצע ו / או מחובר בפלנדריה“ מאז תחילת שנות השמונים . ערב אחד ב – 1982 , כאשר נכנסתי למרכז התרבות Stuc בלוון כדי לצפות, כבדרך אגב כמעט, במופע Fase , לא היה לי שום מושג שמסע אמנותי ארוך עומד להתחיל . לאחר הבכורה בבריסל, תיארו הביקורות בחלק מאמצעי התקשורת הפלמיים את מופע הבכורה השני של אן תרזה דה – קירסמאקר בתור מופע ש“חובה לראות“ ( ב – 1980 היא הציגה את Ash , אבל ההפקה הזאת, שחלקה תיאטרון וחלקה מחול, בוצעה רק פעמים אחדות בבריסל ) . אף על פי שהייתה לי היכרות מסוימת עם המוזיקה המינימליסטית של סטיב רייך, המספקת השראה ישירה לכוריאוגרפיה, לא ידעתי באמת למה לצפות מהעבודה — פרט לעובדה שהביקורות הבהירו שהמופע אינו, בשום אופן, “בז׳אר“ . באותם הימים, מוריס בז׳אר ולהקתו הבלט של המאה העשרים ( Ballet du XXe Siècle ) , שהייתה גם להקת המחול הביתית של בית האופרה La Monnaie / De Munt בבריסל, המשיכו למעשה לשמש מסגרת לדמיון החברתי של המחול העכשווי בתוך בלגיה, עם השפעה בלתי מבוטלת . למרות כמה מופעים מזדמנים בבריסל של להקות מחול אמריקאיות בשנות השבעים, הקו המחבר את מרתה גרהם למרס קנינגהם, ומשם הלאה לג׳דסון ולמינימליזם, לא היה מוכר ברובו במדינה . כך גם מסורת ה - Tanztheater הגרמנית, שפינה באוש חידשה בצורה אדירה בשנות השבעים . כללו של דבר, מחול עכשווי נחשב זהה לבלט העכשווי — אשר

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help