sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 | מעשה ומחשבה בחקר המדעי עמוס כהן ואורית כהן שניר באופן עצמאי, בד בבד עם הקניית מוּשׂגי היסוד במדע . את היכולת הזו ללמוד ולחקור ולשרוד בים המידע - יש לבנות תוך כדי התנסות בחקירה מדעית יצירתית . ב . משום היופי והחדווה שבגילוי - ההופך את הלימוד לחוויה משמעותית הלימוד נתפס אצל רבים כשינון של תקצירי הרצאה . מיד לאחר מבחני ההערכה - יישכח רוב רובו של חומר הלימוד שלא חדר ללבו של הלומד . אנו מעדיפים לימוד אחר : לימוד פעיל, חלקו בכיתה תוך כדי דיאלוג פעיל בין מורה ותלמידים, וחלקו על ידי ביצוע פרויקט שלם של חקירה וגילוי, שעיקרו עבודה עצמאית של הלומד תוך הדרכה מקצועית של מנחה - מורה . על פי גישה זו, הלומד חדֵל להיות מוּבל על ידי מורה הדרך, כעת הוא המוביל, האחראי לנווט עצמו ליעד שאותו הוא עצמו בחר מתוך עניין פנימי . בלימוד כזה אנו פוגשים לומד במצב חדש, לומד שעיניו נפקחות בקריאת : אההה ! ו . . . ״מצאתי ! מצאתי ! ״ ( אֶאוּרִיקָה ! ακηρʋɛ ) - ממש כארכימדס ! ארכימדס, פסל רומי . המוזיאון הלאומי, נאפולי

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help