sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 | מעשה ומחשבה בחקר המדעי עמוס כהן ואורית כהן שניר וְעַל הַמַּפָּה כּוֹסוֹת, צְלוֹחִיּוֹת, כַּד חָלָב קָטָן, כַּפִּיּוֹת, קַעֲרִית וְהֵם רוֹעֲדִים מֵחֵֹשֶק . מְעַנְיֵן מְאֹד, בְּאֵיזוֹ תְּנוּעָה יִבְחֲרוּ, כְֹּשֶיֹאבַד ֹשִוּוּי מִשְקָלָם בַּקָּצֶה : מַסָּע עַל פְּנֵי הַתִּקְרָה ? מָעוֹף סְבִיב הַמְּנוֹרָה ? קְפִיצָה אֶל אֶדֶן הַחַלּוֹן וּמִמֶּנּוּ אֶל הָעֵץ ? מַר נְיוּטוֹן לא שַׁיָךְ עֲדַיִן כְּלָל לָעִנְיָן . יַבִּיט לוֹ מֵהַשָּׁמַיִם וִינַפְנֵף בְּיָדָיו . הַנִּסּוּי הַזֶּה חַיָב לְהֵעָרֵךְ . וְהוּא יֵעָרֵךְ . אנחנו הננו מה שאנחנו יודעים ומה שאנחנו יכולים ומוכנים ללמוד ולחקור . יותר ממה שאנו כבר יודעים, משפיע עלינו מה שאנו מסוגלים לחקור ולגלות בעצמנו, ועד כמה אנו מוכנים להיכנס ללמידה ולחקירה בתחומים שבהם איננו מכירים את כללי המשחק . פיתוח יכולתו האינטלקטואלית של הלומד דומה לזרוע המושטת להשיג דבר - מה : כל הנמצא כִּמְטַחֲוֵי הזרוע – הוא בר השגה  כל הנמצא הרחק מאוד – אינו בְּהֶשֵּׂג יָד . תפקידנו כמחנכים הוא להאריך במקצת את ״היד האינטלקטואלית״ של הלומד, לקרב את הלומד בכמה אצבעות נוספות אל תחום הלא נודע . כאן, במרחב הקרוב של הבלתי נודע – כאן, מתרחשת הלמידה המשמעותית . באזור מטפורי זה יש אפשרות להפוך את הבלתי נודע – לבר - השגה . כאשר הלומד מביא איתו יכולת ללמידה וגם נכונות ללמידה, חשוב שיימצא לצידו מנחה טוב על מנת שיכוון וידריך אותו, כך שהלמידה תהיה פורייה ומוצלחת . הצלחה כזו תעודד את הלומד לצאת שוב ושוב לעוד ועוד מסעות למידה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help