sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

שמעיד מהיכן צריך לקרוא, ועיני פגשו את אותיות הדיו המרובעות, קלטתי שזו הפעם הראשונה שבה אני זוכה לראות ספר תורה מבפנים . תחושת האבסורד התערבבה עם התעלות רוחנית של ממש . ברגע אחד, הברכה היום ‑ יומית כל כך - "ברוך אתה ה' נותן התורה" - קיבלה עבורי משמעות אחרת לגמרי : נותן התורה . נותן אותה גם לי . מאז הקפדתי לעלות לתורה בכל שנה בשמחת תורה, בחלק מהשנים עובר נישא ברחמי, בחלקן - תינוקת או תינוק בזרועותי . ובכל פעם מחדש עולות אותן תחושות : מצד אחד, חוויה דתית חזקה . התרגשות גדולה אל מול הקלף, אל מול האותיות והברכה, ומצד שני - הקנאה בנשים ש"גדלו" לתוך המציאות הזו, ויודעות לקרוא ולברך ולהגביה ולגלול מתוך ביטחון מלא והיכרות עמוקה ; קנאה בנשים שהתמזל מזלן לגדול באותן קהילות קטנות ואליטיסטיות שהשכילו לייצר חוויה דתית ‑ נשית משמעותית, ועבורן זוהי מציאות טבעית לחלוטין . ובאותו הרגע ממש, חשתי גם תקווה גדולה . הבת שלי תוכל להיות כמותן . היא לא תבין על מה כל המהומה . הפמיניזם הדתי נתפס לאורך שנים כמועדון סגור ושולי - אליטיסטי, משכיל, ירושלמי, אשכנזי ומעט מנומנם . בקרב המיינסטרים של הציונות הדתית הוא נחשב למוקצה מחמת מיאוס . והנה, מה שרחש מתחת לפני השטח פרץ סוף ‑ סוף והחל מניב פרי . אל המרחב החדש הצטרפו בפרץ אדיר נשים ממגוון רחב יחסית של קהילות ומרקמים חברתיים . הז'רגון האקדמי התחלף בחוויות יום ‑ יום המנוסחות ביד חופשית, בזמן אמת, כמעט ללא שום פילטר . קבוצה שנחשבה לשולית הפכה לקבוצה שנלקחת בחשבון בשיח הדתי, החברתי וההלכתי . הפמיניזם הדתי אינו נמצא במיינסטרים של הציונות הדתית - להפך ; אך רעיונות מרכזיים מתפיסת העולם הזו בהחלט חלחלו גם למועדונים מאוד סגורים ושמרניים . הפמיניזם הדתי החל את המסע שלו מן השוליים אל המרכז מן מעין פתיחה  13

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help