sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

של היהדות ההלכתית - שפת התלמוד . הרגע ההוא, של מפגש בלתי אמצעי עם מסכת סנהדרין, כשווה בין שווים, בורה בין בורים, הפך לרגע משמעותי . זהו הרגע שבו הבנתי באופן עמוק כמה תובנות שעיצבו את כל מסלול חיי : אני לא פמיניסטית ודתייה כפי שחשבתי עד אז, אלא פמיניסטית ‑ דתייה : מי שהתפיסה הפמיניסטית שלה תיקשר באופן עמוק ומשמעותי לזהות הדתית שלה . הבנתי שאני אוהבת ללמוד תורה ורוצה להשקיע בה את זמני ומרצי, ועד כמה חשוב לי להרגיש בת בית בעולם התורה . לא אורחת, לא תלמידה סוג ב' . מתוך אותו לימוד משותף יצאתי אל המסע הפרטי שלי כאישה דתייה, שומרת מצוות ופמיניסטית . בתחילת המסע הרגשתי מאוד בודדה . אף על פי שבאותה עת בהחלט היתה פעילות פמיניסטית דתית ענפה בישראל, הרגשתי שאין לי שום קשר אליה . שהיא זרה לי . חודשים ספורים לאחר מכן החלטתי לשנות את תחום לימודי, ולהתמקד בפילוסופיה יהודית . באותה עת גם הזדמנו לשמחת בת ‑ מצווה משפחתית בירוחם . אז שמעתי לראשונה על האפשרות של עלייה לתורה במסגרת הלכתית בתפילת נשים . כששאלו אותי לפני שבת האם אהיה מעוניינת לעלות לתורה, מאוד חששתי, אך גם התרגשתי מגודל ההזדמנות . ספק קל התגנב ללבי : האם אעשה זאת בשביל להוכיח לעצמי ש"הנה אני יכולה", או משום שהמעמד עצמו הוא משמעותי בעיני כאדם דתי ? האם אבחר לספר על כך להורי ולמשפחתי ? במהלך הקריאה ראיתי כיצד ילדה צעירה אוחזת באצבע הקורא, עוברת איתה על הקלף, וקולה המתוק קורא במנגינה מסתלסלת את פרשת בראשית . לראשונה בחיי ראיתי מקרוב כיצד נראה הטקס שעד אז צפיתי בו מבעד לפרגוד, בעניין הולך ופוחת, ובמאמץ כביר לעקוב אחרי המילים . מתברר שיש בעלת קורא, ויש מי שעולה ומברכת, ויש מי שאוחזת בחומש ומוודאת שאין טעויות בקריאה . יש מגביהה ויש גוללת . ואז, כשנעמדתי מול הקלף ובידי הבד 12  הדתיות החדשות

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help