sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:יד

יד אדם בלתי מעשי ביולי ,1922 אחרי שנים של התחבטויות והתלבטויות, החליט צ'סטרטון לקבל עליו באופן רשמי את הקתוליוּת . עד לאותו זמן נמנע מנטישתה הסופית של הכנסייה האנגליקנית, מחשש שיסב בכך עגמת נפש לבני - משפחתו, ובעיקר לרעייתו . 24 ואולם, לאחר שעבר את כל הטקסים הנדרשים, בהדרכתו של ידיד המשפחה האב ג'ון אוקונור ( שעליו התבססה דמותו הספרותית של הבלש החובב, האב בראון ) , חש כי סוף - סוף מצא את מקומו . צ'סטרטון, שהיה ממילא מליץ יושר של "הדת הישנה", נרתם לשירותה במשנה מרץ . אפשר שהפגין התלהבות - יתר ; מבקריו טענו כי בחר להעלים עין מפגמיה של הכנסייה שעמה הזדהה . בוטה מכולם היה הסופר ג'ורג' אורוול, שתיעב את הנצרות הקתולית עד לשורש נשמתו : צ'סטרטון היה כותב בעל כשרון ניכר שבחר לדכא הן את רגישותו והן את יושרו האינטלקטואלי לטובת תעמולה קתולית . במשך כעשרים השנים האחרונות לחייו, כל התפוקה שלו הייתה למעשה חזרה אינסופית על אותו דבר . . . כל ספר שכתב, כל פסקה, כל משפט, כל מקרה בכל סיפור, כל חלק מדיאלוג, חייב היה להוכיח מעל לכל ספק את עליונות הקתולי על הפרוטסטנט או הפגאני . 25 צ'סטרטון אכן נהג כמטיף בלתי נלאה . ב - 1932 הועמד לרשותו מדיום נוסף להנחלת השקפותיו — הרדיו . אף שקולו הגבוה לא ניחן באיכויות רדיופוניות, צ'סטרטון ניצל היטב את הבמה שעמדה לרשותו . דרשותיו, ששודרו בבי - בי - סי, זכו לקהל מאזינים גדול ונאמן, שחלק מהם לא קרא מעולם את כתביו . חריפ ו תו ה אינ טלקט ואלית של צ'סט רטון לא קהתה גם בש נותיו האחרונות . כשגמר אומר לייחד ספר להוגה הדעות הנוצרי הגדול תומס אקווינס, הכתיב מחצית מן החיבור למזכירתו, דורותי קולינס, מבלי להיעזר כלל במקורות משניים . בשלב זה תקפו אותו היסוסים, והוא ביקש ממנה לסור לעיר ולרכוש עבורו מחקרים נוספים בנושא . כששאלה אותו מזכירתו באילו מחקרים מדובר, השיב "איני יודע" . קולינס שבה מלונדון ועמה השלל המבוקש, אולם צ'סטרטון רק עלעל בחפזה בערימת הכרכים, ולאחר שבא, כמדומה, על סיפוקו, הכתיב לה את יתרת הספר מבלי להציץ בהם שוב . למרות גישתו הבלתי אקדמית בעליל, סנט תומס אקווינס ( St . Thomas Aquinas ) , שהתפרסם ב - ,1933 זכה לשבחים רבים . הפילוסוף אטיין ז'ילסון,

הוצאת שלם


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help