sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 ה צעה לסדר 19 והראיונות חברי הוועדה מגבשים את החלטתם . לפניהם עומדות שתי אפשרויות : להמליץ על המועמד או לא להמליץ עליו . אם יש בוועדת המינויים חברים שמסתייגים מהחלטת הוועדה, הם יכולים לציין זאת ולנמק את עמדתם . ההבדל העיקרי בין הליך מינוי הנציב ובין הליכי מינוי אחרים שנעשים בהתאם להנחיות נציבות שירות המדינה ( למשל מנכ"לים של משרדי ממשלה ) הוא בהרכב ועדת המינויים . בדרך כלל בוועדה יש שלושה חברים : יושב הראש – נציב שירות המדינה – ושני נציגי ציבור . בהתאם להחלטת הממשלה משנת ,1999 16 נציגי הציבור נבחרים מתוך רשימה של שמונה נציגי ציבור שממנה ראש הממשלה, בעלי ידע או בעלי ניסיון בתחום המינהל הציבורי וללא זיקות – עסקית, אישית או פוליטית – לחבר ממשלה לאחר התייעצות עם נציב שירות המדינה ועם היועץ המשפטי לממשלה . מינוי שני נציגי הציבור לכל ועדת מינויים ספציפית מתבצע לפי סדר האל"ף - בי"ת, בכפוף לכך שבכל ועדה תשתתף אישה אחת לפחות . 17 הרכב ועדת המינויים למינוי הנציב שונה . אשר לתפקיד יושב הראש, בשני ההליכים האחרונים למינוי נציב, ב - 2010 וב - 2017 , הממשלה החליטה שכיוון שהוועדה בוחנת מינוי לתפקיד נציב שירות המדינה, במקום הנציב עצמו יעמוד בראש הוועדה אדם אחר, לפי בחירתה של הממשלה וללא קריטריונים מנחים, בכפוף לבדיקה משפטית . אשר לנציגי הציבור, בתחילת הליך המינוי ב - 2017 הם לא נבחרו לפי סדר האל"ף - בי"ת – החלטת הממשלה נקבה בשני שמות מתוך הרשימה ללא ציון קריטריונים ברורים . בעקבות כך הוגשה ב - 2017 לבג"ץ עתירה שבה נטען, בין היתר, שהליך מינוי זה של נציגי הציבור בוועדת המינויים ( שלא לפי סדר האל"ף - בי"ת ) אינו מדצמבר 2017 ראיינו או ביקשו לראיין נציבים לשעבר, בכירים לשעבר בשירות המדינה, עו"ד שעתר לבג"ץ נגד המינויים ונציגי עמותות . 16 החלטת ממשלה מס' ,4892 מיום 1999 . 2 . 7 . 17 מבקר המדינה תיאר כשלים אחדים בכל הנוגע למינוי חברי ועדות מינויים - למשל, איוש חלקי של ועדת המינויים שליד הנציבות ( בוועדה צריכים להיות שמונה חברים שדנים במינויים למשרות שאינן מסווגות, כפי שצוין לעיל, וארבעה חברים שיכולים לדון במינויים למשרות מסווגות ) ; וחלוקת נטל לא שווה בין חברי הוועדה ( בשנים 2013 - 2015 חברת ועדה אחת הייתה חברה בכמחצית מוועדות המינויים ) . כמו כן, לפי החלטת ממשלה מס' ,345 מיום 1999 . 9 . ,14 נציב שירות המדינה רשאי לצרף לכל ועדת מינויים שני חברים בעלי מומחיות וניסיון רלוונטיים, אך הדבר לא עוגן בנהלים, ובפועל לא השתמשו באפשרות זו . מבקר המדינה, "מינוי עובדים בכירים בשירות המדינה", דוח שנתי 66ג' לשנת 2015 ולחשבונות שנת הכספים ,2014 ,2016 עמ' 239 - 241 .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help