sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
From:  > לשחקן > הקדמה

Page:10

מייקל צ׳כוב 10 של ריצ׳רד השלישי מעצם הפעולה הפיזית שעשיתי . באותה שנה, לקראת סוף הסמסטר הראשון, פיטר כינס אותנו כדי להעניק לנו “מתנת פרידה“ לפני חופשת הסמסטר : תרגיל מבית מדרשו של מייקל צ׳כוב . הוא ביקש מאיתנו להחזיק ידיים במעגל ולשיר שיר ילדים פשוט — שרנו את “יונתן הקטן“, ולאחר מכן היה עלינו לאלתר בתנועה בת ארבעה חלקים : לישה ( , ) molding ציפה ( , ) lfowing מעוף ( ) lfying והקרנה ( . ) radiating עשינו כמיטב יכולתנו, ולאחר שסיימנו הוא ביקש ששוב נחזיק ידיים ונשיר את השיר . אמנם מדובר באירוע מלפני 50 שנה, אבל בזיכרון שלי, “יונתן הקטן“ הפך לביצוע מרגש כמו התשיעית של בטהובן ! כך הצטרף למאגר הידע הקטן שלי על “שיטת צ׳כוב“ גם תרגיל שנקרא עד היום “ארבע איכויות של תנועה“ . שלא כמו המחווה הפסיכולוגית, פיטר לא פירט באוזנינו באותו יום מהו היישום של איכויות אלה בעבודת השחקן . בספר המתורגם תמצאו את ההסבר ואת היישום במילותיו של צ׳כוב עצמו . ש י ט ת צ ׳ כ ו ב מ צ מ י ח ה כ נ פ י י ם בימי חייו, ובנדודיו ברחבי אירופה וארצות הברית המתוארים בהקדמה של מאלה פאוורס ( ראו בהמשך ) , צ׳כוב העמיד תלמידים רבים שהתפזרו בכל רחבי העולם, מאוסטרליה ועד קליפורניה . עם מותו, בשנת 1955 , משנתו נשארה נחלתם של אותם תלמידים ולא היתה ידועה למעט במקומות שבהם תלמידים אלה לימדו או פעלו .

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help