sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

| 10 ניהול כיתה הטמונות בשאילת שאלות כמנוע ללמידה משמעותית . בכך הכותבות מסמנות כיוון מרכזי וחשוב בהוראה – הלמידה השיתופית . בפרק השישי, 'ניהול כיתה להגברת מוטיבציה', מצביע אליעזר יריב על חשיבות המוטיבציה הן ללמידה הן לגיבוש החברתי . דגש מיוחד ניתן לחשיבות המוטיבציה הפנימית הנובעת מסקרנות ומהנאה לשם למידה משמעותית . בפרק השביעי, 'ניהול כיתה וטיפול בהפרעות בכיתה', מתאר אליעזר יריב סוגי הפרעות ואת השפעתן המזיקה . הפרק מסתיים בהצגת ארגז כלים ( 'פירמידת התגובות החינוכיות' ) העשוי לשמש את המורה במגוון מצבים וקשיים . הפרק השמיני והאחרון בשער זה, 'ניהול כיתה כמרחב לשינוי חברתי', הוא מעין סיכום התכנים שנדונו בשלושת השערים הראשונים, והוא בוחן אותם מזוויות הראייה של ביקורת החינוך . גליה זלמנסון-לוי מציגה את ניהול הכיתה כפרקטיקה שבאמצעותה בית הספר, ועִמו התרבות והחברה כולה, כופה על התלמידים להכיר תוכני לימוד ולהתנסות בעיצוב התנהגות המתעלמת מצורכי הילדים ומאישיותם . המחברת עוסקת בערכים כמו הישגיות ותחרות כביטוי של אידאולוגיה תעשייתית, ובסיום הפרק היא מציגה כיווני פעולה שונים ואופטימיים . השער הרביעי, ׳ללמוד כיצד לנהל כיתה׳, ייחודי בכך שהוא כולל את ההיבט המעשי והיישומי של הנושאים התאורטיים שנדונו בספר . שער זה נמצא באתר 1 האינטרנט של מכון מופ״ת, והוא מציע כמה מערכי שיעור על יסודות ניהול הכיתה . אלה יאפשרו למרצים להקנות את המיומנויות למורים החדשים . בהקדמה לשער זה מתארות דבורה גורב ותמי ויסמן את הרציונל למפגשים ואת העקרונות שעל פיהם הם נבנו . בפרק הראשון׳, 'השותפים לעשייה החינוכית – יחסים בין-אישיים', מציעות ויסמן וגורב פעילויות שעניינן יחסי מורה-תלמיד, יחסי הורים-מורים וכן הכיתה כיחידה חברתית . בפרק השני, 'פתיחת שנת הלימודים – השיעורים הראשונים של היום הראשון׳, מציעות הדס כץ שדה חן, תמי ויסמן ודבורה גורב פעילויות לתחילת השנה להיכרות עם תלמידים ולהקניית כללי ההתנהגות בכיתה . את הפרק השלישי, 'למידה שיתופית', כתבו מלכה פורמן, תמי ויסמן ודבורה גורב . פרק זה מתווה דרך לניהול כיתה באמצעות שינוי בתפיסת הלמידה, ומוצעות בו דרכי הוראה ולמידה המתאימות לנדרש מבוגרי מערכת החינוך במאה ה- 21 . את הפרק הרביעי, ׳מוטיבציה ללמידה ולהוראה' כתבו דבורה גורב, תמי ויסמן 1 http : / / www . mofet . macam . ac . il / mylibrary / books / Pages / 3225 . aspx

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help