sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הקדמה | 7 הסיבות להתרחשותם ומצביעים על כיוונים אפשריים לניהול הכיתה . סקירת ספרות מאפשרת הצגה מאוזנת יותר של הנושאים, אלא שההוראה אינה מתרחשת בחלל ריק . לא ניתן להתעלם מההקשר התרבותי ומהזרמים החברתיים במדינת ישראל, מהמציאות בבתי הספר שלנו ומהמשקל הרב שיש לארגונים רבים, ומשרד החינוך בראשם, בחוויית הלימודים וההוראה של אלפי תלמידים ומורים . את אלה נמחיש בסיפורים מתוך ניסיונם של חברי צוות החשיבה שלנו . כמו כן צירפנו תיאורי מקרים וציטוטים שנלקחו מתוך עבודות של סטודנטים שלנו . ציטוטים אלו ממחישים היטב את המציאות השוררת בכיתות, ואנו מודים להם על הסכמתם לפרסם את הדברים . גם לערכים ולאידאולוגיה של המורה משקל של ממש בניהול הכיתה, ואנו מכריזים בגלוי על תפיסת העולם שלנו . בחרנו להדגיש ערכים של אכפתיות כבסיס ליחסי מורה-תלמיד, לשים דגש על הוראה היוצרת למידה פעילה, קונסטרוקטיביסטית ומבוססת על מוטיבציה פנימית, כזו הממעטת להשתמש בשיטות של מוטיבציה חיצונית ( גישת המקל והגזר ) . אנו מאמינים בקשר המיוחד שנוצר בין המורה לתלמיד ובהשפעה המחנכת של המורה על התלמידים בכיתתו . כדי להמחיש את הדברים כללנו הצעות מעשיות העשויות לעורר במורים השראה לחיפוש ולפיתוח של כלים רבים משלהם . למי מיועד הספר ? כמה קבוצות קוראים עמדו לנגד עינינו . ראשית, מרצים ומדריכים פדגוגיים במוסדות האקדמיים להכשרת מורים . בקבוצה זו אנו כוללים גם מנחים המלמדים בהשתלמויות למורים וגם מדריכים במשרד החינוך העוסקים בהכוונה ובסיוע למורים בהתפתחותם המקצועית . הספר כולל, נוסף על התכנים העיוניים, גם מערכי שיעור מפורטים לאוכלוסייה זו, כך שהמרצים יוכלו ללמד על פיהם . חלק זה יופיע רק במהדורה המקוונת של הספר . ספר זה מיועד גם לסטודנטים להוראה הלומדים בקורסים על ניווט שיעור ועל ניהול כיתה . קהל נוסף הוא ציבור המורים, היועצים והמנהלים בישראל, ציבור העשוי להפיק ממנו תועלת רבה . אנו מקווים שהספר יסייע גם לאנשי משרד החינוך המחפשים דרכים לשפר את איכות ההוראה ואת ההישגים של תלמידי ישראל . גם הורים, חוקרי חינוך וכל המעוניינים להבין כיצד מתנהל בית הספר עשויים להתעניין בספר זה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help