sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:15

נושא שני : פתיחת שנת הלימודים – השיעורים הראשונים | 15 עצמם ובין התלמידים למורים . מדי פעם בפעם ( בסיום כיתה ו', בסיום כיתה ט', בהעתקת מקום המגורים, בחלוקה להקבצות וכן הלאה ) יש צורך בפעילויות מוגברות שיאפשרו לתלמידים ולמורים למצב את עצמם מחדש . התחלות חדשות במערכת החינוך אינן זרות לקוראי פרק זה, בין שחוו זאת כתלמידים ובין שחוו זאת כמורים . על כן מערך שיעור זה מרובה בהצעות, וכל קורא יוכל לבחור את הרלוונטיות לו . מטרתנו היא להציג אפשרויות ליצירת אווירה נעימה בכיתה, שתאפשר למידה תוך כדי שיתוף פעולה בין הלומדים . הדבר מצריך הבנה שיש צורך לנסח כללים ברורים, שיאפשרו לכלל תלמידי הכיתה ולכל פרט בה להגיע ללמידה משמעותית ולקיים את הכללים הללו . המפגש מאפשר : 1 . להתנסות בסדנאות היכרות . 2 . להתנסות בסדנאות של החזון, של החלום או של הציפיות . 3 . להתנסות בבניית אמנה כיתתית . מטרות הפעילויות במפגש : 1 . לערוך היכרות עם מעברים ממסגרת למסגרת כפי שתלמידים חווים אותם . 2 . לערוך היכרות בין המשתתפים באמצעות פעילות בדרכים יצירתיות ובאופן שישתף כל אחד מהנוכחים תוך כדי התחשבות בשונוּת ביניהם . 3 . ליצור חוויית פתיחה נעימה שתוביל לאקלים כיתתי תומך ונעים . 4 . לברר לעצמי את החזון, את החלום או את הציפיות שלי ולהציג אותם . 5 . להגדיר מסגרות, כללי התנהגות, כללי למידה, דרכי קשר וזמני קשר, כולל התייחסות לכלים המתאימים, למשל דף מידע ( טלפונים, דוא"ל, סיסמאות ) . לנושא זה שני חלקים ודיון מסכם : חלק א' – היכרות עם תלמידי הכיתה ועם המורים בדרך חווייתית . חלק ב – בחירה מתוך שלוש אפשרויות : אפשרות ראשונה – סדנאות בבניית חזון, חלום וציפיות . אפשרות שנייה – היכרות ובנייה של כללי ההתנהלות ושל המסגרות ובניית אמנה . אפשרות שלישית – מכתב לתלמידים החדשים ודיון בעקבותיו ( נספח 3 ) . דיון מסכם בדבר החשיבות הנודעת לשיעור הפתיחה של שנת הלימודים .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help