sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

| 6 ניהול כיתה / שער רביעי - ללמוד כיצד לנהל כיתה ( הדגמת מפגשים ) הפרק מתאים לכמה פרקים בספר ניהול כיתה : 'הכיתה כיחידה חברתית' ( שער ראשון, פרק שלישי ) ; 'ניהול כיתה מתוקשבת' ( שער שני, פרק שלישי ) ; 'ניהול כיתה ללמידה שיתופית באמצעות שאלות' ( שער שלישי, פרק חמישי ) . בנושא הרביעי נמצא מפגש המזמן מרחב למורים לאימון ביצירת מוטיבציה להוראה וללמידה, והוא מתאים במיוחד לפרק השישי בספר, 'מקבץ תאוריות ושיטות לניהול כיתה' . בנושא החמישי, 'רעש בכיתה', מוצג מפגש העוסק בעניין זה . הנושאים שהפרק עוסק בהם עוברים כחוט השני בכל פרקי הספר ניהול כיתה, ואנו רואים זאת בעיקר בפרקים אלו : 'הכיתה כיחידה חברתית' ( שער ראשון, פרק שלישי ) ; 'הסביבה הפיזית וניהול הכיתה' ( שער שני, פרק ראשון ) ; 'תחילת שנת הלימודים' ( שער שלישי, פרק ראשון ) ; 'הקניית כללים ואכיפתם' ( שער שלישי, פרק שני ) ; 'ניהול כיתה להגברת מוטיבציה ( שער שלישי, פרק שישי ) ; ובעיקר – 'ניהול כיתה וטיפול בהפרעות בכיתה' ( שער שלישי, פרק שביעי ) . באופן כללי, המפגשים המוצעים בשער זה מציגים כמה אפשרויות לשילוב טכנולוגיה במפגשים של מורים וסטודנטים להכשרת מורים . ניתן לראות במפגשים אלה דגמים לניהול שיעורים מתוקשבים, והם מתאימים לפרק השלישי שבשער השני בספר ניהול כיתה, 'ניהול כיתה מתוקשבת' . בנושא האחרון בשער זה, 'שיטות ותאוריות לניהול כיתה – מאגר תקצירים', נמצאות שתי רשימות מוערות של מגוון שיטות ותאוריות העוסקות בניהול כיתה . מומלץ מאוד לכל הקוראים לעיין בפרק זה ולהשתמש בו בהתאם לצורכיהם . מאפייני המפגשים נציין להלן מהם העקרונות שלפיהם בנינו את המפגשים . רלוונטיות – באיזו מידה המפגש רלוונטי עבור המשתתפים בו ? המפגשים מושתתים על סיפורי הצלחות במטרה להעשיר את מגוון הכלים של המשתתפים ולפתח בהם יכולת זיהוי של פעולות מגבירות מוטיבציה . כיבוד הידע הטמון בכל אדם – אנחנו סומכים על כך שלכל אחד מהמשתתפים יש ידע, ולו אינטואיטיבי בלבד, על הוראה ועל למידה . אנו מסתמכים על ידע זה ופונים לפיתוח החשיבה בנושא . ניסוח חיובי של הדברים - גם כשאיננו מצליחים להגיע להישג המצופה, חשוב שנהיה מודעים לכך ולצורך לחפש דרך חלופית להתמודדות . למידה פעילה - למידה המעודדת מעורבות של הלומדים בכל שלב בתהליך .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help