sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

שיטות מחקר מגוונות , הצביעו על האפשרות להגיע לידי למידה משמעותית מתוך הוראה קשובה . החומר המחקרי המוצג בספר מתבסס בחלקו על ציורים שביצעו לומדים בגילים שונים . חומר זה , בדגש על האיורים הרבים המציגים תוצרי לומדים בשיעורים שונים , מספק המחשות ודוגמאות שאפשר להשתמש בהן בכיתה ( וגם בגן הילדים ) במקצועות הלימוד השונים . הספר מתמקד בשני כלים יישומיים שנועדו ליצור שיח עם הלומדים לצורך הגעה לידי הבנה : הלמידה הדינמית והמסע החשיבתי . מחקרים שונים התייחסו ל " למידה דינמית " . למידה זו מתמקדת בהוראה המתקשרת אל החושים , תוך חיבור בין הנלמד לבין סביבות לימוד שונות . תהליך ההוראה כולל ראייה ראשונית של הסביבות הרלוונטיות , הוראה המתקשרת אליהן והתייחסות מחודשת אליהן לאחר הלמידה . תהליך כזה יכול להתקיים בסביבות הקשורות לנושאי לימוד רחבים ומגוונים . הוא עשוי להיות כרוך ביציאה אל סביבות טבעיות בהוראת המדעים או בלימודי הסביבה , או בראייה והתבוננות בתמונות ובטקסטים . כך למשל , מחקרים נעשו על תצפיות אסטרונומיות פשוטות בגן הילדים או על יציאה עם לומדים להתבונן בסביבות טבעיות שונות ( מורדוך , שור וגוברמן , ; 2016 שור ואקסלרוד - טייר , . ( 2014 בשנים האחרונות נחקרו תהליכי למידה מורכבים שלומדים חווים בעת התנסות בלמידה משמעותית עבורם . השינוי המתחולל אצל לומדים מלווה בתהליכי אי - ודאות , תהליכים רגשיים הקשורים לנלמד . הנעת תהליכים אלו באמצעות מטלות מאתגרות מובילה לשיח מתווך עם הלומדים . כך הם יכולים להיות מודעים לתהליכים הרגשיים הנלווים לשינויים שהם חווים בתהליך הלמידה ובגיבוש ההבנה ( שור ונבו , . ( 2018 הכלי השני של ההוראה הקשובה , המסע החשיבתי , מאפשר לעבור מייצוג נוקשה וחד - ממדי של הבנה מושגית אל ייצוג רב - ממדי המשקף את פניה המרובות של המציאות . כדי להמחיש את מהות המעבר הזה , איעזר בתחום הציור , שהשינויים שהתרחשו בו דומים לאלה שצריכים לדעתי להיעשות בעולם ההוראה והלמידה . המהפכה שחוללו הציירים האימפרסיוניסטים מגולמת במעבר לייצוג מציאות באופן מגוון ורב - ממדי . במידה מסוימת , השאלות שעולות בנושא ההוראה והלמידה מזכירות את הוויכוחים שהתעוררו בצרפת במאה ה - , 19 לגבי האופן שבו יש לייצג את המציאות . השאלות שנשאלו היו : כיצד ניתן לייצג את המציאות באופן " אמיתי " ? האם יש " אמת " אחת מוכללת ומוגדרת , שהיא ״התפיסה המדעית " של המציאות שאליה יש לשאוף ואותה יש לייצג על דף הציור , או שמא הייצוג המשמעותי

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help