sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מבוא ספר זה מספק תיאור מקיף של דרך ההוראה הקרויה בשם " הוראה קשובה " , דרך שמדגישה את השיח עם הלומדים ומאפשרת להם להגיע לידי הבנה רבת פנים של תוכני הלימוד . ההוראה הקשובה מתייחסת אל מקומם הריאלי של הלומדים בעת ההוראה בכיתה . באמצעות שיח מתווך עם הלומדים בכיתה סביב הנושא הנלמד ושימוש במטלות ממוקדות , הלומדים יכולים לחוות שינוי בהבנתם . כדי שייווצר שיח כזה , יש צורך בתקשורת בין - אישית המבוססת על קשר עין ועל הקשבה מצד המורה ללומדים , וכן בהכרה בכך שהלומדים הם אלה שמצויים במוקד הלמידה . העיקר אינו מה שהמורה אומרת , אלא מה שהלומדים חווים ולומדים . זאת ועוד , ההקשבה של המורה אינה פסיבית , אלא מחייבת אקטיביות , יצירתיות ורגישות לכל לומדת ולומד באופן אישי . במקביל להתחשבות באופי הלמידה הייחודי של כל אחד ואחת מהלומדים , חשוב לספק להם אתגר שיסקרן אותם וידרבן אותם ללמידה . השילוב בין הוראה מאתגרת לבין רגישות והקשבה ללומדים הוא זה שמאפשר להם להגיע לידי הבנה . במסגרת ההוראה הקשובה הלומדים יוצאים למסע מאתגר אל מקומות לא צפויים וחווים למידה המותאמת להם באופן אישי והולמת את ייחודם . מדוע בכלל לכתוב ספר נוסף על הוראה ולמידה ? מה כבר אפשר לחדש בנושא שנחקר שנים רבות כל כך ? התשובה היא שהצורך לחדש נובע מהמשבר העמוק שחווים העוסקים בתחום , הן במחקר והן בשדה . לפני שנים אחדות יצא לאור ספר חשוב על הוראה קונסטרוקטיביסטית , ללמוד , להבין , לדעת ( ליבמן , , ( 2013 שריכז מחקרים ורעיונות של אנשי הוראה מרכזיים בישראל . עורכת הספר , ציפי ליבמן , מציינת בתחילת הספר כי המוטיבציה לכתיבתו נבעה מכך ש " אין כמעט דיווחים לגבי דרכי יישומה והפעלתה של הוראה מעצימה ומעוררת חשיבה הלכה למעשה " ( שם , עמ ' . ( 5 יש אפוא חשיבות מרובה ליצירת שיח בין אנשי חינוך שילבן רעיונות שונים ויעסוק בדרכי היישום של הוראה בכיתה . הספר הנוכחי מכיל חומר מחקרי רב על מקומם של לומדים בתהליכי למידה שונים ועל תהליכי הבנה ברמות שונות שחוו . זאת תוך שילוב בין התאוריה לבין היישום בפועל . המחקרים שהתבצעו במשך יותר מעשרים שנה והתבססו על

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help